رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

کمپین‌ها

کمپین­‌هایی که نارضایتی و ناخوشنودی را میانجی جست­‌وجو برای نوآوری‌های جدید قرار می‌دهند. برای مثال جنبش حقوق معلولیت باعث نوآوری در تکنولوژی‌ها، ساختمان‌­ها و سیاست­‌های عمومی‌شد، یا کمپین صلح سبز، سیب مرا سبز کن[۱] که شرکت اپل را مجبور کرد سیاست­‌هایش را تغییر دهد و استفاده از مواد خطرناک را متوقف کند و یا کمپین‌­هایی درباره ماهی­گیری بیش از حد که باعث استفاده از روش­‌های جدید تعقیب کشتی‌­ها با سامانه‌­ی موقعیت‌­یاب جهانی شد. به­‌طور فزاینده از اقدام مستقیم به‌عنوان یک روش موثر برای افزایش آگاهی عمومی درباره‌­ی جنبش­‌های محیط زیستی استفاده می‌شود. نمونه‌ای از اقدام مستقیم، کمپین هواپیمای احمق[۲] است که یک شبکه­‌ی اعتراض گروهی به گسترش فرودگاه‌­ها و تاثیر بر اقلیم هواپیمایی بود­.

[۱] Greenpeace’s ‘Green My Apple

[۲] Plane Stupid

 

تصویر: هر پرواز اروپایی به‌طور متوسط بالغ بر 400 کیلوگرم گاز گلخانه‌ای به ازای هر مسافر تولید می‌کند که معادل تقریبی یک خرس قطبی است. عکس از تبلیغات گرافیکی کمپین هواپیمای احمق در اعتراض به گسترش فرودگاه‌ها و تاثیرات آن بر اقلیم هوایی است. عکس از آژانس خلاق مادر(Mother)

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۲۰ تیر ۱۴۰۲

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !