رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

1ـ محرک‌ها، الهامات و تشخیص‌ها

در این مرحله ما همه عواملی را که موجب نوآوری می‌شود ـ مانند بحران‌ها، کاهش هزینه‌های عمومی، عملکرد و استراتژی ضعیف ـ و همچنین منابع الهام‌بخش، از تخیل خلاق گرفته تا شواهد جدید را درنظر می‌گیریم.

این مرحله شامل تشخیص مشکل و چارچوب‌بندی سوال به گونه‌ای است که ریشه‌های اصلی مشکل نه فقط علائم آن، مدنظر باشد. طرح سوال درست، نیمی از راه یافتن راه‌حل مناسب است. این به معنای فراتر رفتن از علائم برای شناسایی علل یک مشکل خاص است.

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

آخرین ویرایش توسط جعفر قوام دوست 02 خرداد 1402

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !