در این مرحله میخواهیم تعدادی از مدلهای مفهومیمان را که بیشترین تأثیرگذاری را دارند گلچین کنیم. برای این منظور از روش علمی آزمون پیشفرض(ابزار7) بهره میگیریم. فرضیههایی که از این مجموعه آزمون نخست عبور کنند، کاندیداهای خوبی برای تبدیل به آزمایشهایی واقعی به منظور اجرا هستند. در واقع نیاز داریم مدل مفهومیای را که با موفقیت از فرایند غربالگریمان عبور کردهاند برگزینیم و آنها را به چیزی قابلاقدام تبدیل کنیم ـ یک نمونه اولیه. نمونهسازی سریع(ابزار8) باید منسجم و با جزئیات کم باشد تا بتوانیم آنها را با کسانی که نظرهایشان برایمان ارزشمند است به اشتراک بگذاریم. زیرا ما نمونهسازی میکنیم تا یاد بگیریم، نه اینکه محصولی کامل از لحاظ نظری را آزمایش کنیم. یک مرحله قوی نمونهسازی میتواند مشکلات بالقوه را شناسایی و اصلاح کند و تضمینکننده پیادهسازیای روانتر باشد.
Designing for Growth: A Design Thinking Tool Kit for Managers
https://www.amazon.com/Designing-Growth-Thinking-Managers-Publishing/dp/0231158386/ref=sr_1_1?crid=1TMCBTGOKQAXS&keywords=designing+for+growth&qid=1677958584&sprefix=designing+for+%2Caps%2C366&sr=8-1