رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

4ـ نمونه اولیه(Prototype)

وقتی ایده‌پردازی را به سرانجام رساندید، گام‌بعدی، گلچین کردن فهرست ایده‌ها و انتخاب گل سرسبد آن‌هاست. این‌ها ایده‌هایی هستند که برای ورود به بخش نمونه اولیه در نظر خواهید گرفت. حالا زمان بازگرداندن پارامترهای اجرایی کسب‌وکار به بازی و دیدن نتایج از پشت ذره‌بین واقعیت است. در انتخاب ایده‌های خودـخصوصاً میزان آن‌هاـ منطقی باشید؛ چون به ساخت یک نمونه اولیه از هرکدام نیاز خواهید داشت. به عنوان یک قاعده کلی مناسب، تصمیم خواهید گرفت نمونه‌سازی حداقل دو یا سه ایده را طراحی کنید. نمونه‌سازی به ایده‌هایتان عمق خواهد بخشید، بنابراین می‌توانید به درکی کامل از شکلی که آن‌ها در واقعیت پیدا می‌کنند برسید. این دقیقاً همان چیزی است که نمونه اولیه یک خدمت، تجربه، فرایند و یا هر کار مبهم دیگر را ضروری می‌کند.

برای آغاز نمونه‌سازی خود، ایده‌ای را انتخاب کنید که فکر می‌کنید کمترین میزان منابع را به عنوان نقطه‌ای آغازین نیاز دارد. این سبب سهولت ورود شما به فرایند نمونه‌سازی می‌شود و شانس بیشتری فراهم می‌کند تا برای تیم شما موفقیت‌آمیز و لذت‌بخش باشد.

حتی‌الامکان جزئیات و ویژگی‌ها را در نمونه‌ها بگنجانید. وقتی وارد بخش آزمایش می‌شوید، نیاز به یک نمونه تاحد ممکن کامل دارید به طوری‌که اهداف آزمایش شما در زمان ارائه نتایج بر اساس حدس و گمان نباشد.

 

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

آخرین ویرایش توسط جعفر قوام دوست 14 اسفند 1401

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !