کارآفرینان اجتماعی غالباً به امید اینکه به سرعت و بدون استفاده از ارزیابیهای رسمی یا آزمونها بتوانند به مرحله یادگیری برسند، یک راست به سراغ اجرایی کردن ایدهها میروند. درحالیکه یک ایده هنگامی بهطور رسمی پیشنهاد داده میشود که در عمل امتحان خود را پس داده باشد. ایدهها در طی آزمون و خطا و پالایش مداوم رشد میکنند. بسیار نادر است که یک ایده در ابتدا به شکل کاملِ خود ظهور کند. از اینرو، نمونهسازی(به معنای طراحی مدل کار محصول یا خدمات) میتواند برای ارزیابی بازخورد مشتریان و ارائهدهندگان بالقوه مورد استفاده قرار گیرد. این مفهوم برگرفته از تولید است اما بهطور فزایندهای برای خدمات نیز بکار میرود.
تصویر: اینها طرحهای اولیه از کافه دیالوگِ حضور از راه دور هستند. کافه دیالوگ یک سازمان غیرانتفاعی است که مردم را از سراسر دنیا برای گفتگو از طریق مانیتورها گرد هم میآورد.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/