رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

نقشه‌­برداری نیازها

برای نقشه‌­برداری از نیازها باید وجود، ماهیت و توزیع نیاز واقعی و نیاز بالقوه به کالا و خدمات را تخمین زد. خصوصاً هنگامی‌که نیاز، یک نیاز اجتماعی است. برای این کار، چندین رویکرد وجود دارد که شامل مطالعات اپیدمیولوژیک، پیمایشی، استفاده از شاخص­‌های اجتماعی، مجموعه­ داده‌­های جامعه‌­شناختی و … می‌شود. یک بنیاد تازه تاسیس برای پروژه­ نقشه‌برداری نیازها و پروژه‌ا­‌ی مشابه در پرتغال، مجموعه‌­ای جامع از روش‌­های کمی و کیفی را ارائه داده‌­اند که به فهم علل اصلی(زمینه‌ای) کمک می‌­کند. برای مثال، این روش‌ها به بررسی اهمیت «انعطاف‌­پذیری انطباقی» و توضیح این­که چرا بعضی افراد، خانواده­‌ها و اجتماعات با تلاطمات(شوک‌ها) به خوبی سازگار می‌شوند و برخی دیگر نمی‌­شوند می‌پردازد.

 

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۱۷ تیر ۱۴۰۲

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !