برای نقشهبرداری از نیازها باید وجود، ماهیت و توزیع نیاز واقعی و نیاز بالقوه به کالا و خدمات را تخمین زد. خصوصاً هنگامیکه نیاز، یک نیاز اجتماعی است. برای این کار، چندین رویکرد وجود دارد که شامل مطالعات اپیدمیولوژیک، پیمایشی، استفاده از شاخصهای اجتماعی، مجموعه دادههای جامعهشناختی و … میشود. یک بنیاد تازه تاسیس برای پروژه نقشهبرداری نیازها و پروژهای مشابه در پرتغال، مجموعهای جامع از روشهای کمی و کیفی را ارائه دادهاند که به فهم علل اصلی(زمینهای) کمک میکند. برای مثال، این روشها به بررسی اهمیت «انعطافپذیری انطباقی» و توضیح اینکه چرا بعضی افراد، خانوادهها و اجتماعات با تلاطمات(شوکها) به خوبی سازگار میشوند و برخی دیگر نمیشوند میپردازد.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/