مفهوم تجارت در اقتصاد اجتماعی به همان میزان مراقبت و خلاقیت در تولید نیاز دارد که ایدههای اجتماعی. اگر این دو با هم همراه شوند به بهترین وجه توسعه مییابند و به ثبات و تقویت یکدیگر کمک میکنند. مدلهای تجاری استراتژیهایی برای پایداری به موسسات اجتماعی ارائه میدهند. این مدلها باید ساده، قانعکننده و کارآمد باشند چرا که علاوه بر ایدههای اجتماعی، جذابیت سرمایهگذاری نیز در چنین فاکتورهایی جمع میشود. مدلهای تجاری کارآمد، خود بستری برای نوآوری اجتماعی هستند. آنها به تنوع و گوناگونی الگوهای تجاری در بازارهای تبلیغاتی هستند و از ارائه خدمات مستقیم گرفته تا کمیسیونهای عالیرتبه دولتی، از مدلهایی که برای مشتری ارزشآفرینی میکنند گرفته تا مدلهایی مشابه آنچه به صورت آنلاین موجودند و اطلاعات و داراییهای انتزاعی را منتشر میکنند را شامل میشوند.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/