رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

قالب­‌های سازمانی

نوآوری اشکال سازمانی مختلفی دارد. ما نشان می­‌دهیم که بسیاری از نوآوری‌­ها درون ‌سازمان‌هایی نظیر آژانس­‌های عمومی، شرکت‌های اجتماعی، تعاونی‌­ها، خیریه‌­ها و انجمن­‌های نوپا شکل می‌گیرند. اما مثال‌های متعدد زیر زمینه‌هایی را نشان می­‌دهند که با فاصله گرفتن از قید و بندهای سازمانی تلاش می‌کنند چگونه به نوآوری، ماهیتی همه­‌گیر و اجتماعی ببخشند. آن‌ها برای تحققق این امر، از روش‌هایی همچون ثبت نظرات و استقبال از هرگونه پاسخ­گویی از جانب هرکس، حضور کاربران و کارشناسان، ماموران دولتی و حرفه‌­ای‌­ها در هر مرحله و طراحی پلتفرم‌هایی که گردهمایی تیم‌های پروژه یا سازمان‌های مجازی را آسان می‌کند، بهره می‌برند.

قالب­‌های سازمانی برای هرگونه نوآوری حائز اهمیت هستند. آن‌ها در روابط قدرت، تفکر و بینش مردم تغییر ایجاد می‌­کنند. همواره، تغییرات سیستمی بسیار فراتر از مرزهای هر سازمان منفرد امتداد می‌یابد.

نگارش توسط جعفر قوام دوست 01 خرداد 1402

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !