نوآوری اشکال سازمانی مختلفی دارد. ما نشان میدهیم که بسیاری از نوآوریها درون سازمانهایی نظیر آژانسهای عمومی، شرکتهای اجتماعی، تعاونیها، خیریهها و انجمنهای نوپا شکل میگیرند. اما مثالهای متعدد زیر زمینههایی را نشان میدهند که با فاصله گرفتن از قید و بندهای سازمانی تلاش میکنند چگونه به نوآوری، ماهیتی همهگیر و اجتماعی ببخشند. آنها برای تحققق این امر، از روشهایی همچون ثبت نظرات و استقبال از هرگونه پاسخگویی از جانب هرکس، حضور کاربران و کارشناسان، ماموران دولتی و حرفهایها در هر مرحله و طراحی پلتفرمهایی که گردهمایی تیمهای پروژه یا سازمانهای مجازی را آسان میکند، بهره میبرند.
قالبهای سازمانی برای هرگونه نوآوری حائز اهمیت هستند. آنها در روابط قدرت، تفکر و بینش مردم تغییر ایجاد میکنند. همواره، تغییرات سیستمی بسیار فراتر از مرزهای هر سازمان منفرد امتداد مییابد.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/