رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

فناوری‌های مبتنی بر همکاری

سرمایه­‌گذاران اغلب به اتخاذ تکنولوژی­‌هایی که منعطف، سازگار و برای توزیع فعالیت‌­ها مناسب باشد، اهمیت زیادی می­‌دهند. مشارکت گرمین-دانون[1] باعث تولید ماشین­‌آلات ماست‌های کوچک(علی­‌رغم شک و تردید اولیه طراحان دستگاه) برای دسترسی زنان توزیع­‌کننده­ ماست به روستاییان شد و این امر به نوبه خود هزینه‌­های بالای استفاده از یخچال را تا حد زیادی کاهش داد.

[1] Grameen-Danone

تصویر نخست: «زنان گرامین» برای آشنایی با این محصول با نمایندگان شرکت دانون ملاقات کرده و قرار است از این پس فروش این محصول را به عهده بگیرند.
تصویر دوم: جلسه آموزشی زنان ماست‌فروش.
تصویر سوم: روشونارا، «بانوی گرامین»، ماست شُکتی‌دوی را خانه‌به‌خانه به فروش می‌رساند. او روزانه تقریبا 70 تا 100 فنجان ماست می‌فروشد و قادر است مخارج خانوار خود را با حدود 17 دلار در ماه تأمین کند. شوهر او راننده ریکاشو است که ماهیانه کمتر از 100 دلار درآمد دارد.
تصویرچهارم: کارخانه ماست‌های مینی و کوچک در بوگرا، بنگلادش.

نگارش توسط جعفر قوام دوست 29 خرداد 1402

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !