صرف نظر از نوع خاص رشد، اشاعهی موفقیتآمیز یک نوآوری بستگی به عرضه و تقاضای موثر دارد: عرضهی موثر به رشد شواهد اشاره دارد و نشانگر اثرگذاری نوآوری است. تقاضای موثر یعنی تمایل افراد برای خرید نوآوری. هم عرضه و هم تقاضای نوآوری مورد نیاز است اما گاهی اثربخشی یک ایده اولویت دارد، این در حالی است که در سایر موارد ارجحیت با ایجاد تقاضا و ایجاد نیاز در مردم و سپس ترغیب افراد یا سازمانهای دارای ثروت به پرداخت هزینه است. این کار اصلا آسان نیست چرا که مردم معمولاً دلایل خوبی برای مقاومت در برابر نوآوری دارند و فقط در صورت فشارهای شدید(ازطرف رقبا، همسالان، مصرفکنندگان و کارفرمایان) و یا داشتن انگیزه قوی(مزایای بارز یک ایده نسبت به موارد پیشین میتواند عاملی انگیزهبخش باشد) یا تحریکات عاطفی شدید نوآوری را میپذیرند.
ممکن است برای رشد تقاضای موثر نیاز باشد نوآوری را طریق حمایت، افزایش آگاهی، اثرگذاریاش در حمایت از یک ایده یا ایجاد تغییر توسعه دهیم. کلید ایجاد تقاضا برای خدمات به ویژه در نزد مقامات دولتی حمایت و تبلیغات است. بهعنوان مثال، تشکیل پرونده بودجه عمومی برای حل معضل اعتیاد یا آموزش جنسی را در نظر بگیرید.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/