شناسایی نیازها و قابلیتهای مختلف به وسیلهی تحقیقات در بازار، ردهبندی مشتریها، تکنیکهای تقسیمبندی جغرافیایی. اهمیت “تقسیمبندی” در نوآوری اجتماعی در حوزههایی مثل سلامت(بعضیاوقات به اشتباه برچسب بازاریابی اجتماعی به آن میدهند) در حال افزایش است. گاهی سیاستگذاریها و برنامهها برای گروهی موفقیتآمیز عمل میکنند و برای گروهی دیگر خیر. درحالی که دولت سابقاً روی شهروندان معمولی متمرکز بوده، امروزه سیاستها و مقررات به سمت تکنیک دادهها علاقه نشان میدهند. همچنین طیفی از ابزارها برای ترکیب و استخراج دادهها بهمنظوز آشکارسازی نیازها و الگوهای جدید وجود دارد. این سایتها نشان میدهند که چگونه میتوان رقابتهایی را برای ایدههای جدیدتر شهروندان با استفاده از دادههای دولت اجرا کرد؛ مانند رقابتهای Sunlight Labs و Show Us a Better Way.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/