رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

شناسایی نیازها و قابلیت‌های ‌مختلف

شناسایی نیازها و قابلیت‌های ‌مختلف به وسیله‌­ی تحقیقات در بازار، رده­‌بندی مشتری­‌ها، تکنیک‌­های تقسیم‌­بندی جغرافیایی. اهمیت “تقسیم­‌بندی” در نوآوری اجتماعی در حوزه­‌هایی مثل سلامت(بعضی‌­اوقات به اشتباه برچسب بازاریابی اجتماعی به آن می‌­دهند) در حال افزایش است. گاهی سیاست­‌گذاری­‌ها و برنامه‌­ها برای گروهی موفقیت‌­آمیز عمل می­‌کنند و برای گروهی دیگر خیر. درحالی که دولت سابقاً روی شهروندان معمولی متمرکز بوده، امروزه سیاست­‌ها و مقررات به سمت تکنیک داده­‌ها علاقه نشان می­‌دهند. همچنین طیفی از ابزارها برای ترکیب و استخراج داده‌­ها به‌منظوز آشکارسازی نیازها و الگوهای جدید وجود دارد. این سایت‌­ها نشان می­‌دهند که چگونه می‌­توان رقابت‌­هایی را برای ایده‌­های جدیدتر شهروندان با استفاده از داده‌­های دولت اجرا کرد؛ مانند رقابت‌­های Sunlight Labs و Show Us a Better Way.

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۱۷ تیر ۱۴۰۲

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !