رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

1ـ شناخت(همدلی و درک)

شناخت یا درک چالش‌ کسب و کارتان برای پیدا کردن راه‌حل، ضروری است و میزان این درک فراتر از حدس و گمان و سابقه قبلی شما در چالش‌هایی با ماهیت مشابه است. طبیعت چالش ممکن است در پوسته ظاهری آن یک چیز به نظر برسد و وقتی لایه‌های آن را از هم باز کنید در درون، کاملاً چیز دیگری باشد. هرچند صرف وقت برای تحقیق در مرحله درک، عملکرد بهتری نسبت به ادامه مسیرتان را تضمین نمی‌کند، اما زیرساخت قوی‌تر و دقیق‌تری از هرکدام(از تجارب قبلی در آن صنعت، حدس بر پایه روند بازار و اهداف بلندمدت) برای تصمیم‌گیری‌ها به شما خواهد داد و به شما این اطمینان را می‌دهد تصمیماتی که اتخاذ کرده‌اید بهترین انتخاب‌ها هستند.

در نتیجه‌گیری مرحله«درک و شناخت» باید در قبال داده‌ها انصاف داشته باشید؛ هم داده‌های کمی و هم کیفی. میزان داده‌ها کاملاً به وسعت تحقیقات و ماهیت صنعت شما بستگی دارد. حداقل، شما نیاز به داده‌های کافی برای ارزیابی جامع موقعیت و یا چالش پیش‌رو دارید.

نگارش توسط جعفر قوام دوست 13 اسفند 1401

آخرین ویرایش توسط جعفر قوام دوست 14 اسفند 1401

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !