شناخت یا درک چالش کسب و کارتان برای پیدا کردن راهحل، ضروری است و میزان این درک فراتر از حدس و گمان و سابقه قبلی شما در چالشهایی با ماهیت مشابه است. طبیعت چالش ممکن است در پوسته ظاهری آن یک چیز به نظر برسد و وقتی لایههای آن را از هم باز کنید در درون، کاملاً چیز دیگری باشد. هرچند صرف وقت برای تحقیق در مرحله درک، عملکرد بهتری نسبت به ادامه مسیرتان را تضمین نمیکند، اما زیرساخت قویتر و دقیقتری از هرکدام(از تجارب قبلی در آن صنعت، حدس بر پایه روند بازار و اهداف بلندمدت) برای تصمیمگیریها به شما خواهد داد و به شما این اطمینان را میدهد تصمیماتی که اتخاذ کردهاید بهترین انتخابها هستند.
در نتیجهگیری مرحله«درک و شناخت» باید در قبال دادهها انصاف داشته باشید؛ هم دادههای کمی و هم کیفی. میزان دادهها کاملاً به وسعت تحقیقات و ماهیت صنعت شما بستگی دارد. حداقل، شما نیاز به دادههای کافی برای ارزیابی جامع موقعیت و یا چالش پیشرو دارید.
Design Thinking for Entrepreneurs and Small Businesses
https://www.amazon.com/Design-Thinking-Entrepreneurs-Small-Businesses-ebook/dp/B00HSDPAC0/ref=sr_1_3?crid=3SE3HSLV651DP&keywords=design%2Bingle&qid=1677958282&sprefix=design%2Bingle%2Caps%2C322&sr=8-3