نیازهای جدید میتوانند از طریق سیستم بازخورد موثر در معرض دید گذاشته شوند. چنین سیستمی میتواند به متخصصین و کارکنان خطمقدم(صف) کمک کند احتیاجات و نیازهای کاربران را درک کنند و بر اساس آن خدمات بهتری ارائه دهند. سیستم بازخورد؛ از کارکنان خط مقدم، کاربران تا مدیران ارشد و کارمندان را شامل میشود. چرخهی بازخورد، پیش شرط لازم برای یادگیری، بررسی و بهبود است و میتواند شامل پژوهش خدمات خط مقدم(صف) برای بهرهگیری از تجربه متخصصان و کارکنان با استفاده از تکنیکهایی مثل مصاحبه عمیق و روشهای مردمنگاری و مشاهده باشد. کاربران به کیفیت خدمات از طریق مدلهایی مبتنی بر وب به ارائهدهندگان خدمات بازخورد میدهند. در ایالات متحده یک اپلیکیشن رایگان و جدید به نام iBurgh به اهالی منطقه اجازه میدهد با ارسال عکسهایی از مشکلات منطقه زندگیشان مانند چالهها، نقاشیهای دیوارها، ماشینهای متروک به سیستم شکایات شهری که حاوی دادههای سامانه موقعیتیاب جهانی است، محل دقیق مشکل را نشان دهند. این شکایات به حوزه مرتبط در شهرداری ارجاع داده میشود.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/