سیستمهایی برای ثبت بازخورد کاربران برای نگه داشتن آنان در مرکز امور. سرمایهگذاریهای اجتماعی تمایل دارند که به ایدهی خود برای گالوانیزه کردن سرمایهگذاران و کاربران اتکا کنند. آنها تمرکز عملیاتی خود را بیشتر به روی عرضه قرار میدهند تا تقاضا؛ اما برای اطمینان از اینکه سرمایهگذاری مولد باقی بماند، کاربران باید در مرکز باشند؛ یک سرویس باید مطلع باشد که کاربران کیستند و کمبود در چه نقاطی است، آیا کاربران نحوه استفاده و درک این سرویس را میدانند و اینکه چگونه میتوان آن را بهبود بخشید و توسعه داد. درست همانطور که هیچ سرمایهگذاری نمیتواند بدون سیستم مالی و حسابداری فعالیت کند، یک پروژه نیز به رابطه با کاربران و دریافت بازخورد آنان بهعنوان بخشی اساسی از عملیات اجرایی خود نیاز دارد.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/