رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

سهام‌داری مشتریان

از سهم مصرف‌کننده می‌­توان برای تقویت مشارکت مستقیم مشتریان در کار سرمایه‌­گذاری ـ مثلا از طریق نمایندگی در هیئت‌­مدیره ـ استفاده کرد. برای مثال، این یکی از اصلی‌­ترین دلایلی بود که کافه‌­دایرکت تصمیم گرفت سهمی به‌عنوان ابزار افزایش امور مالی برای سهامداران کوچک در نظر بگیرد.

کافه دایرکت در سال 1991 در پاسخ به تجارت ناعادلانه راه اندازی شد. قیمت قهوه در بازار بسیار کمتر از قیمت تمام شده تولید شده بود. در اقدامی بنیادی، کافه دایرکت با مشارکت سه تعاونی کشاورزی در پرو، مکزیک و کاستاریکا راه اندازی شد و قهوه آنها را از طرف آنها به فروش می‌رساند.(منبع: cafedirect.co.uk)

 

 

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

آخرین ویرایش توسط جعفر قوام دوست 29 خرداد 1402

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !