زنجیرههای عرضهی شفاف که ارزشهای سرمایهگذای را منعکس میکنند، اغلب یک عنصر اصلی برای حفظ و گسترش یک سرمایهگذاری اجتماعی هستند، برای مثال طرح جعبهی مواد غذایی ارگانیک به اعتبار زنجیرهی تأمین بستگی دارد. یک شرکت تجاری عادل ممکن است به نفع کشاورزان عمل کند اما از پردازش گیاهانی که سابقهی ضعیفی دارند نیز خودداری کند. اغلب ایجاد زنجیرههای عرضهی قوی ازایندست زمان زیادی میبرد اما هنگامیکه ایجاد شد لازم است به همان اندازه که ژاپنیها بر سطوح مختلف عرضهی خود نظارت میکنند از آن مراقبت و حفاظت شود.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/