ارتقای نوآوری اجتماعی امروزه با اولویت تمرکز بر عرضه و چگونگی اشاعهی نوآوری در میان ارائهدهنگان خدمات از طریق کارشناسان، واسطهها و همکاری صورت میگیرد. طراحی خدمات باید از کاربر شروع شود و باید از دید کاربران به توسعه و اشاعه آن پرداخت چرا که در بسیاری از موارد کاربران همان تولیدکنندگان هستند. همچنین باید بین خدمات مرتبط با آن تقاضا در بازار(برای مثال تجارت عادلانه یا کالاهای سبز محیط زیستی) و تقاضاهای عمومی که از جانب دولت پیگیری میشود(مثلا اجرای مقررات مربوط به معلولیت یا استخرها) تفاوت قائل شد.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/