رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

رشد از طریق واسطه­‌ها

واسطه‌ها با گرد هم ‌آوردن مردم و ایده‌­ها و افراد دارای ­منبع، نقش مهمی در گسترش و اشاعه نوآوری‌­ها ایفا می‌کنند. برای مثال، در انگلستان آژانس بهبود و توسعه[1](IDeA) نقشی اساسی در دولت محلی بازی می‌­کند، بدین‌صورت که در زمینه‌­ی گزینش بهترین روش‌ها از طریق منابع مرتبط با وب، انجمن­‌های آنلاین و گروه‌های آنالیزی با شوراها همکاری می‌­کند. مثال دیگر، نوآوری اجتماعی استرالیایی[2](ASIX) است که درحال حاضر مشغول آموزش«زنجیره واسطه‌ها» است؛ طرحی که قرار است به‌عنوان وسیله‌­ای ثابت برای پرداخت حق واسطه‌گری در تمامی بخش­‌ها عمل و از این طریق انتقال و اشاعه ایده را تضمین ‌کند.

[1] the Improvement and Development Agency

[2] Australian Social Innovation Exchange

تصویر: در مارس 2007، گروه مدیریت پایداری و پروژه‌ی آب و هوایی دانشگاه کمبریج برنامه‌ای آموزشی ترتیب داد که درآن ال‌گور معاون رییس جمهور پیشین ایالت متحده با 200 نفر از رهبران برتر انگلستان در زمینه اشتغال، دولت، رسانه، آموزش و جامعه مدنی همکاری کرد. این برنامه بستری برای ملاقات و تعامل رهبران دغدغه‌مند برای مدیریت تغییرات اقلیمی در سطح بریتانیا و سرتاسر جهان فراهم کرد.

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !