رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

درآمد و نتایج

طیفی از مدل­‌های تجاری اجتماعی وجود دارد که شامل شناسایی ارزش بالقوه‌­ی دارایی­‌های سرمایه‌­گذاری و تفکیک فعالیت‌­های آن برای ایجاد جریان درآمد جایگزین است. در مدل‌های تجاری‌ای که توسط شرکت­‌های وب اتخاذ شده است نکات آموزنده بسیاری برای جریان‌های اجتماعی وجود دارد؛ به خصوص مدل‌هایی که همچون سرمایه‌­گذاری اجتماعی بر پایه حفظ دسترسی آزاد و در عین حال جذب درآمد غیرمستقیم از ارائه سرویس رایگان طراحی شده‌اند.

 

تصویر نخست: در این نمودار، بیشترین پیشرفت درمحور تکنولوژی، برنامه تجاری(طرح‌کسب و کار)، CEO و محورهای مالی اتفاق افتاده است. کم‌ترین پیشرفت در محور مقیاس، گروه، هیئت‌مدیره و سیستم کنترل دیده می‌شود. در اقتصاد اجتماعی، مسئله‌ی کنترل، گروه و رابطه با کاربران در اولویت قرار دارند و حتی ممکن است که جوهره­‌ی تکنولوژی جدید که سرمایه‌­گذاری بر آن بنا نهاده شده است باشد. ما 12 محور جایگزین را که ممکن است بیش­تر مناسب سرمایه­‌گذاری اجتماعی باشد در نمودار دوم آورده‌­ایم.
تصویر دوم: این فاکتورها ابزار مفیدی برای مدیران و سرمایه‌گذاران بوده و همان عناصری هستند که یک تجارت را کارآمد می‌کنند و در عین حال کدام از آن‌ها ممکن است نمود ضعیف‌ترین نوع پیوند باشد.

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !