درحال حاضر تمام سرمایهگذاران باید وبسایت داشته باشند؛ اما قابلیتهای بسیار آنها به تازگی کشف شده است. بسیاری از سرمایهگذاریها با توجه به کیفیت و ملموس بودن کارشناس، داستان افراد حاضر در آن و طیف وسیعی از افرادی که پروژه به نوعی با آنها در تعامل است ماهیتی وابسته به اطلاعات دارند؛ بنابراین دسترسی سرمایهگذارها به ابزاری چون ویکیها، چترومها، تالارهای گفتگو، جعبهی نظرات وبلاگها و غیره بسیار مهم است. برای اطمینان از کارایی و کاربرد آسان، امکان اتصال هر وبسایت به سایر وبسایتها(از طریق پیوندها وفیدهای RSS) و حضور در سایر شبکههای اجتماعی مانند YouTube و Facebook که میتوانند بهعنوان فیدر وبسایت سرمایهگذاری عمل کنند، لازم است که وبسایت طراحی باکیفیت و خوبی داشته باشد. مهمتر از همه یک سرمایهگذار باید اهمیت و ارزش زیادی را به بهروزرسانی مداوم و میزبانی فعال در وبسایتاش معطوف کند. مثال خوب آن سایت گروه تعاونی فوتبال Ebbsfleet United (باشگاه فوتبال من) است که یک گروه شش نفره در وبسایت خود برای ایجاد مشارکت در میان اعضا فعالیت میکنند. از این مدل میتوان در سایر تعاونیهای مصرفکننده و دیگر پروژهها استفاده کرد.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/