درگیری مستقیم رسانهها در فرآیند نوآوری اجتماعی به ندرت رخ میدهد. با این وجود مثالهایی برای آن وجود دارد. کانال 4 کستلفورد[1] ایستگاه تلویزیونی انگلستان، ساکنان محلی را به شرکت در آزمایش طراحی مجدد شهری ترغیب کرد. شهروندان با طراحان، معماران و مهندسان برای بازسازی اولویتها همکاری کردند. آنها به گروههای کاری کوچک تقسیم شدند و هریک وظیفهی رسیدگی به یک موضوع یا منطقه را برعهده داشتند- پروژهها شامل ساخت یک پل هوایی جدید بر فراز رودخانهی آیر[2]، گالری درمرکز شهر، زمین بازی جنگلی در کاتسیکه[3] و یک زیرگذر در مرکز خرید شهر بود. پروژه کستلفورد یک مثال عالی از قدرت تلویزیون برای رهبری تحولات اجتماعی پایدار است.
[1] Castleford
[2] Aire
[3] Cutsyke
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/