رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

جلب مشارکت شهروندان از طریق رسانه‌‌ها

درگیری مستقیم رسانه‌‌ها در فرآیند نوآوری اجتماعی به ندرت رخ می­‌دهد. با این وجود مثال­‌هایی برای آن وجود دارد. کانال 4 کستل­فورد[1] ایستگاه تلویزیونی انگلستان، ساکنان محلی را به شرکت در آزمایش طراحی مجدد شهری ترغیب کرد. شهروندان با طراحان، معماران و مهندسان برای بازسازی اولویت‌­ها همکاری کردند. آن‌ها به گروه‌­های کاری کوچک تقسیم شدند و هریک وظیفه‌­ی رسیدگی به یک موضوع یا منطقه را برعهده داشتند- پروژه‌­ها شامل ساخت یک پل هوایی جدید بر فراز رودخانه‌­ی آیر[2]، گالری درمرکز شهر، زمین بازی جنگلی در کاتسیکه[3] و یک زیرگذر در مرکز خرید شهر بود. پروژه کستل­فورد یک مثال عالی از قدرت تلویزیون برای رهبری تحولات اجتماعی پایدار است.

[1] Castleford

[2] Aire

[3] Cutsyke

تصویر: پل‌هوایی جدید بر فراز رودخانه آیر که توسط شهروندان کستل‌فورد بعنوان بخشی از برنامه «نقشه شهربزرگ» درکانال چهار طراحی شد.

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۰۹ خرداد ۱۴۰۲

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !