توسعه ظرفیت سازمانی برای حفظ زمان و منابع برای کمک به اشاعه نوآوری. این روند ممکن است شامل سرمایهگذاری طولانی مدت بر یک ایده و ساخت شعب جانبی از یک نوآوری در درون سازمان باشد. یکی از رویکردهای نوآورانه در حوزه تولید محصولات جانبی، روش بونشا[1] است؛ روشی که فلسفه اصلیاش آن است که وقتی یک شرکت خیلی بزرگ شود، خودبهخود تقسیم میشود. در اینجا مدیر شرکت، مدیر سازمان جدید را از درون سازمان انتخاب میکند. به این مدیر جدید، سرمایه راهاندازی کافی داده میشود. اوست که برای کارکنان و تجهیزات مورد نیاز خود تصمیم میگیرد. تا زمانی که شرکتهای جدید بتوانند از نظر مالی به پایداری برسند، شرکت مادر از آنها حمایت میکند. فقط در این صورت است که شرکتهای قدیمی و جدید میتوانند با یکدیگر رقابت کنند. امید میرود که سرانجام شرکت جدید به اندازهای رشد کند که خود نیز تقسیم شود و شرکت جدید دیگری به وجود بیاید.
[1] Bunsha
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/