رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

توسعه ظرفیت سازمانی

توسعه ظرفیت سازمانی برای حفظ زمان و منابع برای کمک به اشاعه نوآوری. این روند ممکن است شامل سرمایه‌گذاری طولانی مدت بر یک ایده و ساخت شعب جانبی از یک نوآوری­ در درون سازمان باشد. یکی از رویکردهای نوآورانه در حوزه تولید محصولات جانبی، روش بونشا[1] است؛ روشی که فلسفه اصلی‌اش آن است که وقتی یک شرکت خیلی بزرگ شود، خودبه‌خود تقسیم می‌شود. در اینجا مدیر شرکت، مدیر سازمان جدید را از درون سازمان انتخاب می‌­کند. به این مدیر جدید، سرمایه راه‌­اندازی کافی داده می‌شود. اوست که برای کارکنان و تجهیزات مورد نیاز خود تصمیم می‌­گیرد. تا زمانی که شرکت‌­های جدید بتوانند از نظر مالی به پایداری برسند، شرکت­ مادر از آن‌ها حمایت می­‌کند. فقط در این صورت است که شرکت‌­های قدیمی و جدید می­‌توانند با یکدیگر رقابت کنند. امید می‌رود که سرانجام شرکت جدید به اندازه‌ای رشد کند که خود نیز تقسیم شود و شرکت جدید دیگری به وجود بیاید.

[1] Bunsha

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !