رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

تعریف سلامت دیجیتال

سلامت دیجیتال، حوزه‌ای شامل برنامه‌های مراقبت دیجیتال، فناوری‌هایی برای سلامت، مراقبت‌های بهداشتی، زندگی و جامعه است تا کارایی ارائه مراقبت‌های بهداشتی را افزایش دهد و پزشکی را شخصی‌تر و دقیق‌تر کند. از فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی برای تسهیل درک مشکلات و چالش‌های سلامتی که افراد تحت درمان پزشکی و تجویز اجتماعی، استفاده می‌کند.

سلامت دیجیتال یک حوزه چند رشته‌ای است که شامل بسیاری از ذینفعان، از جمله پزشکان، محققان و دانشمندان با طیف گسترده‌ای از تخصص در مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی، علوم اجتماعی، بهداشت عمومی، اقتصاد سلامت و مدیریت داده است.

طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، eHealth به معنی استفاده از تکنولوژی‌های اطلاعات و ارتباطات و mHealth به معنی استفاده از تکنولوژی‌های موبایل و بی‌سیم (Wireless) در سلامت است. همین سازمان، سلامت دیجیتال را به عنوان حوزه‌ای بزرگ که eHealth و mHealth به علاوه استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور از جمله داده‌های کلان (Big Data)، ژنتیک (Genomics) و هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) در ارائه راهکارهای نوین حوزه سلامت، همگی زیرمجموعه‌های آن هستند، تعریف نموده است.

 

 

#نوآوری_اجتماعی#کارآفرینی_اجتماعی#کسب_و_کار_اجتماعی

#نوآوری_سلامت#نوآوری_آموزش#مدیریت_نوآوری

سلامت دیجیتال
منبع

سلامت دیجیتال

https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_health

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !