ابزارهایی که به عنوان وکیلمدافع شیطان دستهبندی میشوند، نقاط خلاء و ضعفها را هویدا کرده و عموماً تمام فرضهای مرتبط با محصول، خدمت یا ایده را در مرکز تحقیق مورد پرسش قرار میدهد. یکی از این ابزارها، «پنج چرا» است که به عنوان یک تکنیک حل مسئله مورد استفاده قرار میگیرد. بدین صورت که در گروه کانونی، هر زمان که پاسخ اولیه به یک سوال داده میشود، پرسش «چرا» موجب ادامه بحث میشود تا زمانی که تمام شرکتکنندگان احساس کنند که موضوع اصلی را آشکار کردند و دیگر پاسخ معقول دیگری به این «چرا» وجود ندارد.
Design Thinking for Entrepreneurs and Small Businesses
https://www.amazon.com/Design-Thinking-Entrepreneurs-Small-Businesses-ebook/dp/B00HSDPAC0/ref=sr_1_3?crid=3SE3HSLV651DP&keywords=design%2Bingle&qid=1677958282&sprefix=design%2Bingle%2Caps%2C322&sr=8-3