بانک ایدهها که پیشگام آن یک موسسه نوآوری اجتماعی در انگستان بود، در واقع یک مخزن آنلاینِ ایدهها و تجربیات است که 4000 ایده آنلاین در آرشیو خود داشته و 250 هزار بازدیدکننده درهر سال دارد که 160 هزار نفر از آنها به حداقل یک ایده رای دادهاند. بانک جهانیِ ایدهها درسال 1995 احداث شد، باعث بوجود آمدن تعداد زیادی وبسایتهای مشابه مانند بانک ایدههای نروژ (که روی موضوعات پایدار محیط زیست تمرکز میکند) گردید.«نوآوری بهداشتیِ من» نیز نمونهای دیگر است که مردم را قادر میسازد درباره سیستم مراقبتهای بهداشتی، پیشنهادها خود را ارائه دهند. این وبسایتها حاوی طیف گستردهای از ایدهها هستند- همه نوع ایدهای از ایدههای درخشان تا ایدههای کاملاً پوچگرایانه؛ اما حتی هنگامیکه ایدهها عالی هستند، روشی برای تبدیل آنها به عمل وجود ندارد. از اینرو، ضعف اصلی بانک ایدهها در فقدان کانالی برای توسعه ایدهها بهعنوان یک روش برای تولید نوآوری اجتماعی است. اما بانک ایدههای شهری میتواند به عملی کردن این نوآوریها نزدیک شود. مثال موفق آن احداث بانک ایدهها توسط دولت متروپل سئول درسال 2006 است. این بانک درسال 2007، 74 هزار پیشنهاد دریافت کرد(روزی 140 پیشنهاد). هر یک ازشرکتکنندگان طی یک هفته پاسخی دریافت کردند. 1300 ایده بهطور یکجا و بقیه به صورت جداگانه پذیرفته شدند. مثالهای پروژههای موفق شامل راهاندازی شرکتهای اجتماعی و پایین آوردن دستگیرههای دست در مترو برای مسافران کوتاه قدتر.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/