برای مثال «شام مدرسه جیمی»[1] در انگلستان که تغذیه سالم را در مدارس ابتدایی و متوسطه تبلیغ کرد و به تأسیس یک اتحادیه برای به کارگیری این ایدهها منجر شد. یک مثال جالب دیگر، پروژه آب و هواست که توسط الگور[2] تنظیم شده است. گور، نمایش اسلایدی خود را سراسر ایالت متحده ارائه داد(فیلم بر اساس اسلایدها ساخته شده بود) اما در نهایت دریافت که برای انعکاس گستردهتر پیامش، به مجموعهای از حامیان و هواداران نیاز دارد. وی برنامهای برای آموزش مردم در قالب ارائه نمایش اسلایدی، برپا و درخواست کرد که این اسلایدها حداقل 10 بار طی سال جاری ارائه شوند. در حال حاضر گور، شبکهای از حدود 2500 ارائهدهنده در سراسر ایالت متحده، هند، استرالیا، کانادا و اسپانیا دارد که روی هم رفته اسلایدها را به چهار میلیون مخاطب جهانی نمایش میدهند. در پروژهی شبکهی آب و هوایی، ارائهدهنگان با آخرین یافتههای علمی پیرامون تغییرات آب و هوایی آشنایی دارند و آخرین نسخه نمایش اسلایدی را به داطلبان نمایش میدهند. در سال 2007 پروژه گور به همراه طرح میاندولتی سازمان ملل متحد درمورد تغییرات آب و هوا (IPCC) به پاس تلاشهایشان برای ایجاد و انتشار دانش بیشتر در مورد تغییرات آب و هوایی ناشی از عوامل انسانی و ایجاد مبانی لازم برای مقابله با چنین تغییراتی، جایزه صلح نوبل را از آن خود کرد. این مثال نشان میدهد که رسانهها باید بخشی از یک استراتژی گستردهتر باشند.
[1] ‘Jamie’s School Dinners’
[2] Al Gore
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/