رسانه میتواند برای حمایت از نوآوری، حکم اکسیژن را داشته باشد یا اقدامات در زمینهی مشکلات اجتماعی را سرعت بخشد. فیلم حقیقتی ناخوشایند[1] اثر الگور[2] آگاهی مردم را از خطر تغییرات اقلیمی بالا برد. فیلم طلای سیاه در مورد قهوه و فیلم آخر خط دربارهی ماهیگیری نیز مثالهای خوبی از رابطهی بین فیلمسازی و تحولات اجتماعی با اقدامات آشکار برای بینندگان هستند. مثال دیگری برای تسریعبخشی رسانهای شامل برنامههایی است که حساسیت عمومی را افزایش داده و افراد را به کمپینهای رسانهای گستردهتر ترغیب میکند. کتی به خانه میآید[3] در دههی 1960 در بخش درام بیبیسی که باعث افزایش آگاهی در مورد بیخانمانها شد نمونههای مهمی از این نوع تکنیک است. همچنین در سال 1989 بخش مستند بیبیسی جان دیوانه نیست[4] را پخش کرد که دربارهی مرد جوانی بود که از سندروم تورت رنج میبرد و تلاش میکرد که برخی سوءبرداشتها را در مورد این اختلال نشان دهد.
[1] An Inconvenient Truth
[2] Al Gore
[3] Cathy Come Home
[4] John’s Not Mad
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/