ائتلافها و شبکهها به طرز فزایندهای عامل تغییرات موفقیتآمیز هستند. در حالی که در تجارت، عامل اصلی نوآوری شرکت یا سازمان است. در حوزه اجتماعی احتمالاً پویایی و انگیزه برگرفته از یک شبکه گستردهتر، ارتباطات واسطههای دولتی در بخش عمومی و یا تأمینکنندگان شرکتهای اجتماعی، طرفداران جنبشهای اجتماعی و کارآفرینان در تجارت زمینهساز نوآوری است. این یکی از دلایل بیشماریست که چرا بهکارگیری مستقیم الگوهای تجاری به حوزهی اجتماعی ممکن است مشکلساز باشد.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/