رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

5ـ آزمایش(تست و بازخورد)

آزمایش به شما کمک خواهد کرد طی گسترش ایده‌ی خود، در هزینه‌ها صرفه‌جویی و از حوادث اجتناب کنید. این گفته احساسی به نظر می‌رسد اما واقعیت است. آزمایش از بسیج تمام منابع توسط شما صرفاً برای اینکه بفهمید پروژه در مسیر غلطی قرار دارد جلوگیری می‌کند. بالاتر از آن اینکه، اجباری در پیچیده و یا پرهزینه بودن آزمایش وجود ندارد. آزمایش نمونه‌ها شما را از طی مسیر غلط و صرف بیش‌ازحد پول و دیگر منابع برای راه‌حل بالقوه، تنها برای کشف اینکه نمونه آن‌طور که باید کار نمی‌کند، محافظت می‌کند.

افراد مشارکت‌کننده در آزمایش باید شامل گروه‌های ذی‌نفع کلیدی که با پیاده‌سازی راه‌حل، تحت تأثیر قرار می‌گیرند باشند. از این‌رو، مطمئن شوید شرکت‌کننده‌های آزمایش نوعی از مشتریانی هستند که از محصول یا خدمات شما استفاده می‌کنند. اگر خدمات شما برای پرستاران طراحی شده است، آن را روی معلم‌ها آزمایش نکنید. سپس در میان گروه‌های ذی‌نفع به جست‌وجو بپردازید و زمینه‌های مشترکی را که حین تحلیل گروهی خاص، مستند کرده‌اید مقایسه کنید. زمینه‌هایی که در میان گروه‌های کاربر، مشترک هستند نشان‌دهنده‌ی یک نگرانی عمومی‌تر در مورد محصول‌، خدمت یا فرایند هستند و شما باید به آن‌ها بیشتر دقت کنید، زیرا تأثیر آن‌ها بر کسب و کار شما بیشتر است.

در انتهای مرحله آزمایش، تیم‌ کسب‌وکار، گرد هم می‌آیند و نتایج آزمایش را بازبینی می‌کنند. اگر هیچکدام از راه‌حل‌هایی که امتحان کرده‌اید به‌خوبی جواب نداده‌اند، باید دست نگه دارید و به‌دقت برای تعیین چرایی آن جست‌وجو کنید. پاسخ دادن به این «چرا» به شما کمک می‌کند تعیین کنید تا چه حد در فرایند تفکر طراحی نیاز به بازگشت دارید. بازگشت در فرایند تفکر طراحی خسته‌کننده است ولی نباید ناامید شوید. هیچکس همیشه بار اول، راه‌حل درست را پیدا نمی‌کند.

 

 

 

نگارش توسط جعفر قوام دوست ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

نظرات
برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !