چگونه باید از نردبان سوال استفاده کنیم؟
هنگامی که پرسشنامه طراحی میکنید یا پیش از شروع مصاحبه میتوانید از این کاربرگه به عنوان...
نردبان سؤال چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
از کجا میدانید سؤالی که میپرسید مناسب است؟ گاهیاوقات رسیدن به پاسخ درست بیشنر به معنای بررسی...
چگونه باید از ابزار مصاحبه راهنما استفاده کنیم؟
این کاربرگ نمونهای است از چگونگی آماده کردن مصاحبه. بسته به کانون تمرکز پروژه، این کاربرگه...
مصاحبه راهنما چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
راحتترین راه برای شناخت یک فرد صحبت کردن با آنها است. مصاحبهها روشی برای ارتباط برقرار کردن با...
چگونه باید از ابزار سایگی استفاده کنیم؟
سایگی شامل انتخابهای زیادی میشود – اینکه چه کسی را دنبال کنید، هنگامی که به مکان مورد نظر...
سایگی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
سایگی دقیقاً همان معنایی را دارد که از آن برداشت میشود – مدتی سایۀ دیگران باشید. دنبال کردن کسی...
چگونه باید از ابزار نظریه تغییر استفاده کنیم؟
ابتدا مشکل اصلی مورد نظر و دیدگاه بلندمدت خود نسبت به تغییر مورد نظر را یادداشت کنید. سپس...
نظریۀ تغییر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
ارائۀ نظریۀ تغییر مانند تهیۀ نقشۀ جادهای است که مشخص میکند برای رسیدن به هدف مورد نظر خود چه...
چگونه باید از نمودار علل استفاده کنیم؟
ابتدا، مشکل اصلی را شناسایی و یادداشت کنید. از این نقطه آغاز کنید، سپس علائم مستقیم، بنیادین و...
نمودار علل چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
علت اصلی یک مشکل چیست؟ اغلب پاسخ به این سؤال ساده نیست. هرچه مشکل بزرگتر باشد، احتمال آن که...
چگونه باید از ابزار تعریف مسئله استفاده کنیم؟
بصورت فردی یا در گروههای کوچک کاربرگ تعریف مسئله را مرور کنید و به بررسی مسائل خاصی بپردازید که...
تعریف مسئله چیست و چرا باید آن را انجام دهیم؟
تعریف مسئله کاری به ظاهر ساده است – چیزی که در ابتدا مسئله بنظر میرسد اغلب نشانهای از مشکلی...
چگونه باید از تور تجربه استفاده کنیم؟
تورهای تجربه روشی مناسب برای ایجاد انگیزه از طریق یادگیری از تجربیات فردی هستند – اینکه در مواجه...
تور تجربه چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
تور تجربه به معنای غرق کردن خود در محیطی کاملاً خاص است تا بتوانید از شرایط یا بافت مورد نظر شناختی...
چگونه باید از حلقه یادگیری استفاده کنیم؟
این ابزار چارچوبی برای برنامهریزی و کار کردن ارائه میدهد. هر یک از چهار مؤلفه با روشها،...
حلقۀ یادگیری چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
یادگیری یک فرایند چرخشی در جریان است. حلقۀ یادگیری ابزاری است که به شما در تعریف نحوۀ اثرگذاری کار...
چگونه باید از نقشه مشارکت استفاده کنیم؟
ترسیم نقشۀ مشارکت مجموعهای از مراحل را توصیف میکند که ممکن است در فرایند مشارکت دخیل باشند. این...
نقشه مشارکت چیست و چرا باید از آن استفاده کنم؟
بسیاری از مشکلات پیچیده چندین علت و معلول مختلف اما مرتبط با هم دارند – و سازمانهای مختلف در...
چگونه باید از بوم مدل کسبوکار استفاده کنم؟
برای اینکه بوم مدل کسب و کار ایجاد کنید، سادهترین راه این است که مشخص کنید چه کارهایی انجام...
بوم مدل کسبوکار چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
بوم مدل کسب و کار یک صفحه برای مرور است که مشخص میکند شما چه کاری انجام میدهید (یا میخواهید...
چگونه باید از بوم SWOT استفاده کنیم؟
تحلیل سوات میتواند برای یک سازمان کامل انجام شود، اما برای دپارتمانها، برنامهها یا حتی...
بوم SWOT چیست و چرا باید از آن استفاده کنم؟
SWOT به نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها اشاره میکند. از تحلیل سوات میتوان برای یک پروژه، سازمان،...
چگونه از طراحی مبتنی شواهد استفاده کنیم؟
با مشخص کردن کانون توجه کار یا سازمان خود که در قسمت مرکزی این کاربرگه قرار دارد شروع کنید. سپس از...
طراحی مبتنی بر شواهد چیست و چرا باید این کار را انجام دهم؟
چرا اینگونه عمل میکنید؟ طراحی مبتنی بر شواهد راهی سریع برای کمک به بیان و بهبود کاری است که سعی...
چگونه باید از نمودار چرخه نوآوری استفاده کنم؟
این کاربرگ مراحل مختلف فرایند نوآوری را مرور میکند و فعالیتها، نیازها و اهداف هر مرحله را به...