مفهوم تجارت در اقتصاد اجتماعی به همان میزان مراقبت و خلاقیت در تولید نیاز دارد که ایدههای اجتماعی. اگر این دو با هم همراه شوند به بهترین وجه توسعه مییابند و به ثبات و تقویت یکدیگر کمک میکنند. مدلهای تجاری استراتژیهایی برای پایداری به موسسات اجتماعی ارائه میدهند. این مدلها باید ساده، قانعکننده و کارآمد باشند چرا که علاوه بر ایدههای اجتماعی، جذابیت...
استراتژی تجاری دربارهی چگونگی قرارگیری سرمایهگذاری پیشنهادی در زمین بازی اقتصاد شرط الزامی یک مدل تجاری است. این استراتژیها کلید کنترل بخشهای مختلف تولید است. این نکات در برخی شرایط در مبحث خردهفروشی و توزیع و در برخی دیگر بخش مهمی از فرآیند یا سیستم مدیریت دانش و یا کنترل یک ورودی اصلی مثل یکی از کارکنان و یا موقعیتی حساس (مثلا در ورزش) اهمیت پیدا میکنند. طرح نقشه یک بخش...
طیفی از مدلهای تجاری اجتماعی وجود دارد که شامل شناسایی ارزش بالقوهی داراییهای سرمایهگذاری و تفکیک فعالیتهای آن برای ایجاد جریان درآمد جایگزین است. در مدلهای تجاریای که توسط شرکتهای وب اتخاذ شده است نکات آموزنده بسیاری برای جریانهای اجتماعی وجود دارد؛ به خصوص مدلهایی که همچون سرمایهگذاری اجتماعی بر پایه حفظ دسترسی آزاد و در عین حال جذب درآمد غیرمستقیم از...
الگوها و استراتژیهای تجاری باید به طرحهای کسب و کار بدل شوند. گرچه بسیار نادر است که سرمایهگذاری اجتماعی اجرای سرراست و مستقیم یک دستور کار باشد(چرا که روند سرمایهگذاریهای اجتماعی بیشتر به کشف و آشکارسازی شباهت دارد)؛ اما طرحها به مشخص شدن تکالیف، نقاط عطف و ترکیببندیِ موردنظر در ـ مثلاً سرمایهگذاری بر روی مردم، تجهیزات و رشد بازار کمک میکنند. طرحهای کسب و کار...
روشهای بسیاری برای تعاریف مدلها و طرحهای کسب و کار وجود دارد. برای مثال: روش بل-ماسون[1] در حوزه سرمایهگذاری چهارچوبی دقیق برای توجه به عناصری که عامل اعتباربخشی به یک طرح کسب و کار هستند ارائه داد. مهارت، بازاریابی و امور مالی از جمله این عناصر هستند. مدل آنها برای سرمایهگذاریهای جدید دارای 12 محور است که در نمودار نشان داده شده است. برای هر کدام از آنها 4 مرحلهی...
ساختارهای غیررسمی مانند آنهایی که در طرح«سقفی برای شیلی»[1] در 1997 برای تهیهی مسکن مناسب برای فقیرترین شهروندان شیلی استفاده شد. تازه فارغالتحصیلان و افراد حرفهای با برنامه به مدت دو سال بر روی پروژههای مختلف کار کردند تا بتوانند خانه بسازند و زاغهها را به خانههای امن و مناسب تبدیل کنند. اکنون این سازمان در سراسر آمریکای جنوبی گسترش یافته است و صدها هزار داوطلب برای...
برای برخی از سرمایهگذاریهای اجتماعی الگوی شرکتهای خصوصی ساده بسیار مناسب است. این الگوها میتوانند به افزایش برابری، کمک و سهم گروه کوچکی از بنیانگذاران را رسمی کنند. محدودیت آنها این است که فعالیت مؤسس با گذشت زمان و با ورود سرمایهی جدید کاهش مییابد. آنها نمیتوانند بهطور نامحدود با یک مأموریت یا مجموعهای از ارزشها به فعالیت خود ادامه بدهند. بیشتر...
کمپانیها قابلیت سازگاری با ارزشهای جدید و مدلهای مختلف پاسخگویی را دارند. آنها این کار را برای مثال از طریق ایجاد دستههای مختلف سهامدار و اعطای حق رای یا سهام طلایی به گروههای خاص انجام میدهند. این امر از طریق قانون اساسی، توافق میان سهامداران یا مشارکت با شرایط محدود قابل اعتباربخشی...
نوعی مالکیت حقوقی است که مزایای مسئولیت محدود را به همراه دارد، اما این امکان را به اعضای خود میدهد که ساختار داخلی ارگان را از طریق مشارکتی سنتی سازماندهی کنند. این روش توسط انجمنهای مسکن، مقامات محلی و توسعهدهنگان خصوصی به منظور ارائه مالکیت ارزان خانه و سهام و مسکن اجتماعی استفاده شده است. برای مثال ریورسیمپل[1] پروژهاش برای نمونهسازی خودروی برقی را با همین رویکرد...
تعاونیها و انجمنها نسبت به شرکتهای خصوصی انعطاف کمتری از خود نشان میدهند اما از طرفی خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند و قادرند راحتتر شرایط خود را به وضعیت پیشین بازگردانند. کلوپها، شرکتهای بیمهی متقابل و جوامع دوستانه، همگی دارای انجمن هستند. هدف آنها تأمین منافع اعضا بهعنوان مصرفکننده، کارمند یا شرکتکننده است؛ اما فرهنگ آنها اجتماعی است. تعاونیها به...
تعاونی یکی از انواع مشارکت دوجانبه است. این نوع مشارکت امروزه نقش مهمی در بخش تسهیلات ایفا میکند. در ورزش هماکنون 15 باشگاه فوتبال یا راگبی وجود دارد که تحت مالکیت یا رهبری طرفداران اداره میشود و بیش از 95 هوادار دیگر نیز در این باشگاهها سهم دارند. ما همچنین شاهد پیشرفتی عظیم در «رشد دوجانبه» بهعنوان رویکردی با پشتوانه حمایت دولت برای دموکراتیزه کردن خدمات عمومی بودهایم....
در مواردی که تشکیل توافقنامه قانونی ناممکن است، تفاهمنامه میتواند بهطور رسمی بیانگر همگرایی و اشتراک بین دو طرف باشد. در صورت وجود منافع مشترک میتوان قراردهای عملیاتی نوشت و امضا...
موسسات خیریه بهعنوان نهادی قانونی رسالت سازمان را اولویت قرار داده و به تأمین منافع عمومی ـ مثلا در پرداخت مالیات ـ بهعنوان شرط اولیه کاری خود...
این نهادها یک وضعیت قانونی جدید برای شرکتهای اجتماعی به شمار آمده و به خیریه شباهت دارند. هدف شرکتهای عامالمنفعه ایجاد دسترسی یکسان به سرمایهگذاریهای اجتماعی در عین حفظ اهداف اجتماعی شرکت است. آنها این کار را با ایجاد توزان میان داراییها و سود سهام انجام میدهند و بدین صورت منافع شرکت را در بازارهای خصوصی حفظ و سود و رشد سرمایه را تضمین میکنند. یک مثال آن رویداد...
هیئت مدیره یکی از ساختارهای اصلی هر سازمانی است. هیئتها بهعنوان ابزار مدیریت سرمایهگذاری اجتماعی تاریخچهی چندان روشنی ندارد؛ آنها نوعی دودستهگی و اختلاف بین کار اخلاقی و اجرایی و هیئتمدیرهای که اهداف اجتماعی سازمان را تعریف میکنند و کارکنانی که مجری آن اهداف هستند را نشان میدهند. راه غلبه بر این اختلاف تا حدودی از طریق مشارکت در یک روند فعال شکلگیری و بخشی نیز...
برخی از ویژگیهای هیئتهای مدیره میتواند بهطور فعال، نوآوری را تسریع بخشد. اساساً کاربران و نمایندگان ذینفع در هیئتمدیره میتوانند بهعنوان کانالی برای انتقال ایدههای جدید کارکنان خطمقدم عمل کرده و همچنین اعضایی را بهعنوان پیشگامان نوآوری در سازمان منصوب کنند تا از توسعه یک برنامهی از پیش تعیین شده نوآورانه اطمینان حاصل...
مشارکت اعضا میتواند نمونهای از یک منبع مهم تعامل و سرمایه باشد. اکثر کسب و کارها جلسات کلی سالانه را (AGMS) بهعنوان یک ضرورت کسالتبار میبینند که صرفاً محلی برای تخلیه خشم سهامداران خردهپا است. این در حالی است که جنبشهای اجتماعی از جلسات کلی سالانه برای تقویت تعهدات مربوط به اهداف سازمانی استفاده...
ذینفعان و سرمایهگذاران یک پروژه به چندین روش از جمله قانون اساسی، توافقنامه سهامداران یا قرارداد مشارکت محدود میتوانند در مدیریت سازمانی مشارکت کنند....
هماکنون در حوزه اجتماعی، راهنماهای جامعی برای تصمیمگیری درمورد روشهای مدیریتی و اشکال سازمانی وجود دارد. از این راهنماها میتوان در مراحل اولیهی و برای مذاکرات میان سهامداران استفاده کرد. ما انتظار داریم شاهد نوآوریهای وبمحور و نیز وبسایتهایی که راهنماییهایی در زمینهی اشکال سازمانی و مدیریتی ارائه میدهند باشیم. سازمانهای تککلیکی[1] یک نمونه از این...
از سهم مصرفکننده میتوان برای تقویت مشارکت مستقیم مشتریان در کار سرمایهگذاری ـ مثلا از طریق نمایندگی در هیئتمدیره ـ استفاده کرد. برای مثال، این یکی از اصلیترین دلایلی بود که کافهدایرکت تصمیم گرفت سهمی بهعنوان ابزار افزایش امور مالی برای سهامداران کوچک در نظر بگیرد. کافه دایرکت در سال 1991 در پاسخ به تجارت ناعادلانه راه اندازی شد. قیمت قهوه در بازار بسیار کمتر از قیمت...
کسب و کارهای اجتماعی مثل کافهدایرکت، یک استاندارد طلایی دقیق را به وجه اجتماعی شرکت افزوده و یک شرکت مستقل (متشکل از افراد ناظر) را نیز برای اطمینان از حفظ این استاندارد طلایی در نظر گرفتهاند. امروزه استفاده از سهام طلایی امری متداول شده است. بهعنوان مثال دولت نیز برای حفظ منافع عمومی در یک شرکت خصوصی از همین روش استفاده میکند. به واسطه این روش میتوان از محدودیت تعداد...
حوزه اقتصاد اجتماعی پر از است از سازمانهایی که به تجارت خصوصی یا ایالتی شباهت دارند؛ سازمانهایی دارای ساختار هرمی که قدرت در آنها جریانی از بالا به پایین و پاسخگویی گردشی از پایین به بالا دارد. در خیریهها، جایگاه افراد امین در رأس و پس از رئیس اجرایی است. ساختار سلسله مراتبی به این دلیل که مدلهایی اثرگذار و قابل فهم بودند هنوز هم مورد استفاده قرار...
سازمانهای تبلیغاتی بزرگ از ساختارهای سلسه مراتبی گذر کرده و به مدلهایی رسیدهاند که در آنها گروههای نسبتاً مستقلی از کارکنان خطمقدم مشغول به کارند و توسط کادر فنی و مدیریت حمایت میشوند. کاربران و مصرفکنندگان از طریق سیستمهای اطلاعاتی و عملیاتیای که میزان تحقق تقاضای مصرفکننده را به خوبی نشان میدهند کنترل امور را در دست میگیرند. برای مثال تقاضاهای یک...
بسیاری از مشاغل اجتماعی با کوچک باقی ماندن، تعریف ریزبخشهای مختلف(مانند سلول) و همکاری با سایر مشاغل مشابه از ساختارهای سلسله مراتبی دوری میکنند. بعضی از آنها الگویی را اتخاذ میکنند که شامل حق انتخاب است. بدینصورت که به هر واحد اجازه میدهد در حالی که از اقتصاد مقیاسی(صرفهجویی) برای کل سرمایهگذاریها سود میبرد، کوچک باقی بماند. این پایه و اساس گسترش شرکت خصوصی...
مراحل مختلف توسعه نوآوری به فرمها، سبکهای رهبری و مدیریت مختلف نیاز دارد. در مراحل اولیه مدیریت پروژه به عهده فرد پیشگام و صاحب ایده است، اما هنگامیکه سازمان رشد کرد، مدیریت آن نیازمند بهکارگیری مهارتهای سازگاری، گوش دادن و یادگیری است. مدیریت چیزی فراتر از دستور دادن است؛ مدیریت یعنی تاسیس چندین مرکز فعالیت و ابتکار عمل در خلق بستری برای تکهتکه بهمپیوستن انرژی برای...
غالباً بین تقاضای ادامهی عملکرد و توانایی سرمایهگذاری برای حفظ نوآوری تنش وجود دارد. تقاضای مالی و مدیریتی نوآوری ممکن است تجارت موجود را تحت فشار قرار دهد. سبکهای مدیریتی متفاوتی وجود دارد که ممکن است برای نوآوری و عملکرد مناسب باشد. اسپین-آف[1] یکی از راههای مدیریت این تنش است. برنامهریزی توالی دقیق، یکی دیگر از مواردی است که به مبتکران اولیه اجازه میدهد به سمت...
زنجیرههای عرضهی شفاف که ارزشهای سرمایهگذای را منعکس میکنند، اغلب یک عنصر اصلی برای حفظ و گسترش یک سرمایهگذاری اجتماعی هستند، برای مثال طرح جعبهی مواد غذایی ارگانیک به اعتبار زنجیرهی تأمین بستگی دارد. یک شرکت تجاری عادل ممکن است به نفع کشاورزان عمل کند اما از پردازش گیاهانی که سابقهی ضعیفی دارند نیز خودداری کند. اغلب ایجاد زنجیرههای عرضهی قوی ازایندست...
برای برخی از مشاغل ارائهدهندهی کالا یا خدمات متوسط، چگونگی توسعهی زنجیره تقاضا برای توزیع یا پردازش یک کالا یا خدمات چالشبرانگیز است. جنبش اجتماعی برای بازیافت با دولتهای محلی و منطقهای برای ترویج کارخانههای فرآوری ـ و در برخی موارد صنایع ـ برای استفاده از موادی که جمعآوری کرده بودند، همکاری داشت. آنها کاربردهای جدید برای مواد بازیافتشده مانند شیشه را کشف...
بسیاری از سرمایهگذاریهای جدید به دلیل مقیاس ناچیز، سرمایههای بالایی دارند و یا در سیستمهای مالی و عملیاتی که پیشنیاز کارایی شدن سرمایهگذاریشان است شرکت نمیکنند. برای سرمایهگذاران، یافتن راهی برای تقسیم این هزینههای سرسامآور، یا دسترسی به متخصصان نیمهوقت یا دانلود سیستمی(مثل طراحی وب و تکنولوژی) که بهطور رایگان در دسترس قرار میگیرند، بسیار حائز...
سرمایهگذاران اغلب به اتخاذ تکنولوژیهایی که منعطف، سازگار و برای توزیع فعالیتها مناسب باشد، اهمیت زیادی میدهند. مشارکت گرمین-دانون[1] باعث تولید ماشینآلات ماستهای کوچک(علیرغم شک و تردید اولیه طراحان دستگاه) برای دسترسی زنان توزیعکننده ماست به روستاییان شد و این امر به نوبه خود هزینههای بالای استفاده از یخچال را تا حد زیادی کاهش داد. [1] Grameen-Danone تصویر...
سرمایهگذاری در منابع انسانی برای کسب اطمینان از شفافیت سرمایهگذاریهای اجتماعی به اندازهی سرمایهگذاری در صنعت ساختمان یا ماشین حائز اهمیت است. چرا که هویت سرمایهگذاری در دورن و خارج از خود از این طریق است که بازنمایی میشود. بازدید کارشناسان خارجی میتواند تقویتکننده آموزش و ساختاردهی در این پروژهها باشد و مانند SEKEM سازمان را نسبت به ایدهها و مدلهای جدید...
سیستمهایی برای ثبت بازخورد کاربران برای نگه داشتن آنان در مرکز امور. سرمایهگذاریهای اجتماعی تمایل دارند که به ایدهی خود برای گالوانیزه کردن سرمایهگذاران و کاربران اتکا کنند. آنها تمرکز عملیاتی خود را بیشتر به روی عرضه قرار میدهند تا تقاضا؛ اما برای اطمینان از اینکه سرمایهگذاری مولد باقی بماند، کاربران باید در مرکز باشند؛ یک سرویس باید مطلع باشد که کاربران...
درحال حاضر تمام سرمایهگذاران باید وبسایت داشته باشند؛ اما قابلیتهای بسیار آنها به تازگی کشف شده است. بسیاری از سرمایهگذاریها با توجه به کیفیت و ملموس بودن کارشناس، داستان افراد حاضر در آن و طیف وسیعی از افرادی که پروژه به نوعی با آنها در تعامل است ماهیتی وابسته به اطلاعات دارند؛ بنابراین دسترسی سرمایهگذارها به ابزاری چون ویکیها، چترومها، تالارهای گفتگو،...
سرمایهگذاری اجتماعی به ویژه مشاغل ویژه تأمین مالی و کمک مالی به برندسازی مشکوک هستند. معمولاً دولتها بخاطر صرف هزینه برای برندسازی مورد انتقاد قرار میگیرند. حامیان مالی تمایلی به تأمین هزینه برای برندها و توسعه آنها ندارند. با این وجود هر سرمایهگذاریای استایل ظاهری خود را دارد. این بخشی از روش برقراری ارتباط آنهاست. سرمایهگذاریهای اجتماعی باید برندسازی را...
محیط کار باید تصویری روشن و جذاب از امور دایر و فرهنگ حاکم بر سازمان فراهم کند. برخی از سرمایهگذاران به تنها این نکته بسنده نکرده و محل کار خود را به یک گالری یا موزه تبدیل میکنند. آنها بخش اعظم کار خود را به صورت بصری و از طریق عکس و نمودار نشان میدهند. برخی از آنها با ترتیب دادن تورهای مسافرتی کسب درآمد میکنند. برای مثال ووبان[1] در فرایبورگ[2]، آلمان و Bo01 در مالموو[3] سوئد...
رویدادهای عمومی فرصتی برای سازمانها فراهم میکند تا بتوانند مشارکت طیف گستردهای از مردم را در یک کار سازمانی برانگیزانند. رویدادها فرصتی برای تجربهی فرهنگ سرمایهگذاری هستند. وقایعی از این نوع برای سرمایهگذاریهای اجتماعی بسیار مهمتر از وقایع تجاری هستند، چرا که به گروه گستردهتری اجازه مشارکت و همکاری در سرمایهگذاری...
باز کردن اشکال مالکیت فکری برای توسعه و انتشار حداکثری ایده یا خدمات. سرمایهگذاریهای اجتماعی به اتخاذ اشکال عمومی مالکیت فکری علاقه دارند. آنها مصمماند تا از مشترکات دانش رایج، چه در آنچه از تجارت متقابل، اطلاعات دریافت میکنند و چه آنچه به گسترش ارزش و تاثیر دانش آنها کمک میکنند استفاده کنند. بایوریجنال[1] (سرمایهگذاری اجتماعی که شروع به تولید صفر درصد کربن...
سازمانمندی یا آموزش و جهتگیری مشترک کسانی که در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار هستند، نقش مهمی در تأمین انسجام سرمایهگذاریهای اجتماعی ایفا میکنند. این کار برای سرمایهگذاران، داوطلبان و کسانی که در پروژه سرمایهگذاری مشغول به کارند معنا میآفریند و به افراد قدرت سرمایهگذاری مجدد میبخشد. این قدرت فقط به افراد یا سطوح خاص سازمان محدود نمیشود بلکه برای تمام...
توسعه کارمندان، نه تنها برای خود سرمایهگذاری، بلکه برای ایجاد گروهی از افراد که بتوانند ایدهها را بهطور گستردهتر عملی کنند، مهم است. سیاستهای داخلی آن، روند پرداخت و شیوههای عملیاتی آن باید در راستای مأموریت سرمایهگذاری باشد و از تنشهای ناشی از نرخ دستمزد بازار و آنچه به نظر مجموعه کارمندان، داوطلبان و افراد ذینفع تهدیدآمیز در نظر گرفته میشود جلوگیری کند....
در یک اقتصاد داوطلبانه، نقشها، روابط و مشوقها باید با افراد دیگری که رابطه حقوقی قراردادی دارند، متفاوت باشد. اگر داوطلب هیچگونه هزینهای دریافت نکند باید تجربه کار و مشارکت در یک هدف اجتماعی به اندازه کافی قدرتمند باشد که آنها نسبت به ادامه کار بیانگیزه نشوند. حفظ اشتیاق و انگیزه افراد به مهارتهای مدیریتی و سازمانی خاص و برخی هزینههای اضافی نیاز دارد اما اگر یکی از...
گاهی برای رشد سرمایهگذاریهای اجتماعی بودجهی کمک هزینه فراهم میشود. این امر معمولاً به این بستگی دارد که یک یا دو نفر از نیکوکاران ثروتمند به پروژه تعهد و علاقه کافی نشان دهند. مثال خوب آن حمایتهای بشردوستانهای است که برای پروژه الهامبخشی[1] در استرالیا فراهم شد تا ابتدا پروژه در استرالیا و سپس در ایالات متحده گسترش یابد. [1] Inspire ...
جایی که جریان درآمد در آینده کاملاً روشن است، وامها اغلب بهترین شکل تدارک مالی هستند. در اقتصاد اجتماعی روشهای وامدهی وجود دارد که شامل چرخهی وام و پسانداز است، اما بخش اعظم وامهایی که اکنون به سرمایهگذاریهای اجتماعی تخصیص داده میشود، از سازمانهای تأمین مالی ویژهای تأمین میشوند که بعضی اوقات به دنبال تامین امنیت(معمولاً ازطریق دارایی) و گاهی ارائه وام...
سهام عدالت برای ایجاد و توسعه بنگاههای اقتصادی و حمایت از چرخشهای بخش دولتی در نظر گرفته میشود. این امر میتواند برای انواع شرکتهای اجتماعی و سودآوری نیز مؤثر واقع شود. سهام عدالت ممکن است در قالب شبه سهام(مبتنی بر حق امتیاز و یا مبتنی بر سود)، وامهای قابل تبدیل(به سهام مرتبط با اجرای اهداف تأمین مالی اولیه و یا گردش مالی) و سهام همراه با حق و حقوق کامل و در واحدهای مالی 100...
در این رویکرد، به جای جمعآوری وجوه از طریق بانکها و سایر موسسات واسطه، میتوان از وب برای ایجاد انواع جدیدی از ارتباطات با مصرفکنندگان بالقوه و افزایش سرمایه استفاده کرد. باشگاه فوتبال من[1] سرمایه کافی برای خرید Ebbsfleet United را از این طریق جمعآوری کرد. [1] My Football...
سهام اشتراکی عمومی در زمان توسعه و هنگامیکه شرکت فعالیت خود را تثبیت و خطرات کاهش یافتهاند مناسبترین گزینه هستند. این نوع سهام بعضاً نسبت به سرمایهگذاری خطرپذیر از این مزیت برخوردار هستند که میتوانند سرمایهگذارانی که میخواهند به جای بازده مالی، تاثیر اجتماعی داشته باشند را جذب کنند. تصویر: اینجا یکی از معدود مزارع بادی تعاونی متعلق به انگلیس در وستمیل در...
اوراق بهادار با هدف اثرگذاری اجتماعی ابزاری مالی است که اولین بار در انگلستان و بهعنوان روشی جدید برای سرمایهگذاری پول در مسائل اجتماعی مورد استفاده قرار گرفت. دولت مشکلی با صرف هزینه برای بازده قابل اندازهگیری پروژههای اجتماعی ندارد و از درآمد احتمالی آن میتوان برای جمعآوری بودجه اوراق بهادار برای سرمایهگذاران تجاری، عمومی یا اجتماعی استفاده کرد. همچنین این...
سرمایهگذاری بشردوستانه از بسیاری از ابزارهای مالی برای ارتقای مشاغل مبتدی، رشد و ریسکپذیری سرمایهگذاریهای اجتماعی استفاده میکند. این امر نقش مهمی در تنوعبخشی به بازارهای سرمایه به نفع سازمانهای غیرانتفاعی و اهداف اجتماعی ایفا میکند. حوزه سرمایهگذاریهای بشردوستانه محدود اما پربار...
در برخی از قسمتهای بخش دولتی، ادبیات«پروندههای تجاری» پذیرفته شده است. این به معنای تشریح چگونگی دستیابی نوآوری به اهداف و مقاصد مقرونبهصرفهتر نسبت به گزینههای دیگر...
سیاستهای عمومی به استراتژی ادغام نوآوری در سیاستهای عمومی در سطح ملی یا محلی اطلاق میشود. برای مثال، تعهد به مدارس گسترده انگلیس در اواخر دهه 2000 را در نظر بگیرید. این سیاستها بعدتر با بهرهگیری از طیف وسیعی از ابزارهای سیاستگذاری، به بودجه، اهداف و ابزارهای دیگری برای تحقق این اهداف تبدیل...
یک نوآوری را با بخشی از یک برنامهی عمومی که دارای بودجه است، میتوان حفظ کرد. بودجه نوآوری Headstart و SureStart نیز در سالهای اولیه به همین منوال تأمین...
مقررات عمومی نظیر مقررات مربوط به نوع و مقیاس خاصی از زمین بازی در تحولات شهری که میتواند زمینه را برای تقویت و پایداری نوآوری فراهم آورد....