پدیدههای اجتماعی بهطور خودکار قابل مشاهده نیستند. یکی از نقشهای مهم علوم اجتماعی و آماری، ملموس کردن الگوهایی است که افراد با آنها سر و کار دارند، اما قابل مشاهده نیستند. مشاهدهپذیر کردن مشکل، راه جدیدی است که میتواند تفکر خلاق را برای یافتن راه جایگزین سرعت بخشد. ابزارهای مختلفی در قابل مشاهده کردن پدیدهها بکار میرود که در در ادامه اشاره خواهد...
ابزارهای قابلمشاهدهکردن شامل نقشهبرداری، تصویرسازی، فیلمنامهی مصور، عکس، مصاحبههای ویدئویی و غیره است که آژانسهای طراحی (رشتهای پویا مربوط به تصویرسازی از پیچیدگی مشکلات) از آنها استفاده میکنند. پروژهی شورای طراحی با مبتلایان دیابت در بولتون، نمونهای از این آژانسها است. در طول این دوره مشخص شد که بسیاری از افراد دیابتی برایشان بسیار دشوار است که سبک...
راه رفتن مشکلات را قابل مشاهده میکند و در عین حال ایدههایی را به ذهن متبادر میکند. ورنر هرزگ[1] میگوید: دنیا خودش را به کسانی که پیاده در آن به سفر میروند آشکار میکند. در هند سازماندهی به وسیلهی شبکهی هانیبی[2] یکی از بهترین مثالهاییست که در مورد قدرت پیادهروی میتوان آورد. در طول یک هفته، مزرعهداران، دانشمندان و محققان، صدها کیلومتر را در هندوستان روستایی...
رسانه میتواند برای حمایت از نوآوری، حکم اکسیژن را داشته باشد یا اقدامات در زمینهی مشکلات اجتماعی را سرعت بخشد. فیلم حقیقتی ناخوشایند[1] اثر الگور[2] آگاهی مردم را از خطر تغییرات اقلیمی بالا برد. فیلم طلای سیاه در مورد قهوه و فیلم آخر خط دربارهی ماهیگیری نیز مثالهای خوبی از رابطهی بین فیلمسازی و تحولات اجتماعی با اقدامات آشکار برای بینندگان هستند. مثال دیگری برای...