رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

مخابره‌

پلتفرم­‌ها

پلتفرم­‌ها ابزارها و منابع مورد نیاز برای سازمان­دهی را در اختیار مردم قرار می‌­دهند. آن‌ها به گروه­‌های بزرگ اجازه می­‌دهند تا در اجرا و گسترش ایده‌­های جدید مشارکت داشته باشند. وبگاه netsquared.org نمونه‌ای از این پلتفرم‌ها است که برای افراد بستری برای مشارکت در پروژه‌ها به‌عنوان همکار، تولیدکننده، مصرف­‌کننده، فعال و یا سرمایه­‌گذار فراهم می‌آورد.    ...

اشاعه از طریق رویدادها

سینپوپ[1] رویدادی در مکزیک است که با پخش فیلم‌های رایگان و عمومی برای گرد هم ­آوردن مردم استفاده می‌­کند و به دستگاه‌­های دولتی یا کارآفرینان محلی با اهداف اجتماعی اجازه تبلیغ و ارائه خدمات ـ از اعتبار خُرد گرفته تا مسکن و بهداشت ـ می‌دهد. [1]...

نمایشگاه تجاری

نمایشگاه تجاری، پلتفرمی مهم برای پخش اطلاعات در مورد محصولات، خدمات و سازمان­‌های جدید است. آن‌ها همچنین عملکردی مهم در ایجاد شبکه­ دارند. نمایشگاه‌های تجاری می­‌توانند به‌عنوان یک ابزار مؤثر در گسترش نوآوری اجتماعی نظیر مسائل مربوط به ساختمان‌­سازی سازگار با محیط زیست مورد استفاده قرار گیرند.  ...

انتشار از طریق رسانه

برای مثال «شام مدرسه جیمی»[1] در انگلستان که تغذیه سالم را در مدارس ابتدایی و متوسطه تبلیغ کرد و به تأسیس یک اتحادیه برای به کارگیری این ایده‌­ها منجر شد. یک مثال جالب دیگر، پروژه آب و هواست که توسط ال­گور[2] تنظیم شده است. گور، نمایش اسلایدی خود را سراسر ایالت متحده ارائه داد(فیلم بر اساس اسلایدها ساخته شده بود) اما در نهایت دریافت که برای انعکاس گسترده­‌تر پیامش، به مجموعه‌ای از...

مؤسسات و ارگان­‌های شبه‌حرفه‌­ای

مؤسسات و ارگان­‌های شبه‌حرفه‌­ای با برگزاری کنفرانس­‌ها و سایر ابزارهای گردش اطلاعات می‌توانند نوآوری را مخابره کنند....

رشد از طریق واسطه­‌ها

واسطه‌ها با گرد هم ‌آوردن مردم و ایده‌­ها و افراد دارای ­منبع، نقش مهمی در گسترش و اشاعه نوآوری‌­ها ایفا می‌کنند. برای مثال، در انگلستان آژانس بهبود و توسعه[1](IDeA) نقشی اساسی در دولت محلی بازی می‌­کند، بدین‌صورت که در زمینه‌­ی گزینش بهترین روش‌ها از طریق منابع مرتبط با وب، انجمن­‌های آنلاین و گروه‌های آنالیزی با شوراها همکاری می‌­کند. مثال دیگر، نوآوری اجتماعی استرالیایی[2](ASIX)...

انتشار از طریق وب

از روش‌­های بازاریابی آنلاین می­‌توان برای ورود به شبکه­‌های اجتماعی موجود و گسترش ایده­‌های اجتماعی استفاده کرد. اسوارم ترایبز[1] یکی از پروژه‌های NESTA است که اصول بازاریابی مجازی را برای ایجاد نوع جدیدی از بسترهای تعاملی در جامعه به‌­کار می‌برد. این پروژه، براساس اصول ارتباطی گروه­‌های مختلف اجتماعی موجود در طبیعت مانند مورچه‌­ها، زنبورها، غازها و دلفین‌­ها طراحی شده است. [1]...

کتابچه‌­های راهنما و دستورالعمل‌ها

کتابچه‌­های راهنما و دستورالعمل‌ها نیز می‌تواند وسیله‌­ی موثر برای انتشار ابتکار یا بهترین روش باشد. این اطلاعات ممکن است در قالب جعبه‌­ابزار، تاریخ شفاهی، بانک اطلاعاتی و کتابچه‌­ی راهنمای کاربر به دست افراد برسد. مؤسسه اُپن بیزینس[1] به شکلی مبتکرانه یک بانک اطلاعاتی از الگوهای تجارت آزاد طراحی و اجرا کرده است. [1] Open...

مشاوران عمومی

نقش مشاوران و افراد دارای دانش تخصصی که می­‌توانند به‌عنوان کارگزاران دانش و مشاور در سیستم‌­های جدید عمل کنند بسیار حائز اهمیت است. این نکته بسیار مطلوب است که کسی به جای خصوصی نگه داشتن دانش خود(از طریق مالکیت معنوی) و دریافت هزینه در قبال آموزش آن، به صورت عمومی و در قاموس معلم، دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.   تصویر: بیش از 460 مهندس خورشیدی که توسط کالج برفوت در تیلونیا،...