توسعه ظرفیت سازمانی برای حفظ زمان و منابع برای کمک به اشاعه نوآوری. این روند ممکن است شامل سرمایهگذاری طولانی مدت بر یک ایده و ساخت شعب جانبی از یک نوآوری در درون سازمان باشد. یکی از رویکردهای نوآورانه در حوزه تولید محصولات جانبی، روش بونشا[1] است؛ روشی که فلسفه اصلیاش آن است که وقتی یک شرکت خیلی بزرگ شود، خودبهخود تقسیم میشود. در اینجا مدیر شرکت، مدیر سازمان جدید را از درون...
رشد از طریق مردم میتواند اشکال مختلفی به خود بگیرد: مثلاً مشارکت علاقمندان به یک نوآوری برای اشاعه آن ایده یا نوآوری در مقیاسی فراتر از مرزهای سازمانی، تقسیم یک سازمان برای رشد یک حوزه یا بخش جدید و یا افزایش ظرفیت ابتکاری یک سازمان از طریق سرمایهگذاری در گسترش کارکنانش. آکادمیها، دورههای کارآموزی و برنامههای آموزشی نقشی اساسی در این مورد ایفا میکنند. اوردلا[1] در...
یک راهکار دیگر، جستجوی سازمانهای موجود برای تحقق نوآوری است. این امر میتواند از طریق نظرسنجیها و جستوجوی ظرفیتهای موجود برای گسترش نوآوری در سازمانهای موجود صورت بگیرد. بهعنوان نمونه مؤسسه ملی سلطنتی ویژه نابینایان(RNIB) را در نظر بگیرید. این مؤسسه هماکنون سردمدار طرح «بینش 2020 بریتانیا» است که از طریق همکاری با سایر سازمانها موفق شد به پیشرفتی چشمگیر در اثرگذاری...
یکی از مسائلی که در مقیاسبندی وجود دارد این است که چگونه می توان از منابع کافی ورودیهای کلیدی اطمینان حاصل کرد که میتواند با پیشرفتهای بالاتر زنجیره همگام شود. ایجاد یک توازن بهتر بین ظرفیت عرضه تجارت تولیدکنندگان با میزان تقاضا یکی از موضوعاتی است که امروزه توسط سازمان برچسبگذاری تجاری(FLO) دنبال میشود. در برخی مناطق، عدم عرضه بومی، مانع فروش موادغذایی ارگانیک شده است....
مدلهای تطبیقی برای کاهش هزینهها و یا بهبود اثربخشی. یک مثال خوب در این زمینه کار انجمن پیشرفتهای اجتماعی[1](ASA که در بنگالی به معنی امید است) برای توسعه مدل جایگزین بانک گرامین[2] در اعتبار خرد در بنگلادش است. این انجمن راهنمای بسیار مفصلی با محوریت کاهش هزینهها، کاغذبازیها و تخلفات ساده و اجتناب از اعطای امتیازات خاص به وامگیرندگان به منظور ضمانت وامهای اهدایی در...
در توسعه برند یک سرمایهگذاری، دو مدل وجود دارد. یکی برندهای خصوصی است که از مرکز بهطور کامل کنترل میشوند و در عوض متعهد به کنترل زنجیرههای عرضه و کلیه جنبههای اجرایی مربوط به برند هستند. در مقابل برندهای عمومی که نمونهای از آنها را در جنبشهای اجتماعی میبینیم، سایر افراد و نهادها را به مشارکت در توسعهی سرمایهگذاری و روشهای ارتباطی آن دعوت نموده و آنها...