رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

تأمین‌کنندگان نوآوری

توسعه ظرفیت سازمانی

توسعه ظرفیت سازمانی برای حفظ زمان و منابع برای کمک به اشاعه نوآوری. این روند ممکن است شامل سرمایه‌گذاری طولانی مدت بر یک ایده و ساخت شعب جانبی از یک نوآوری­ در درون سازمان باشد. یکی از رویکردهای نوآورانه در حوزه تولید محصولات جانبی، روش بونشا[1] است؛ روشی که فلسفه اصلی‌اش آن است که وقتی یک شرکت خیلی بزرگ شود، خودبه‌خود تقسیم می‌شود. در اینجا مدیر شرکت، مدیر سازمان جدید را از درون...

رشد از طریق مردم

رشد از طریق مردم می‌تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد: مثلاً مشارکت علاقمندان به یک نوآوری برای اشاعه­ آن ایده یا نوآوری در مقیاسی فراتر از مرزهای سازمانی، تقسیم یک سازمان برای رشد یک حوزه یا بخش جدید و یا افزایش ظرفیت ابتکاری یک سازمان از طریق سرمایه‌گذاری در گسترش کارکنانش. آکادمی‌­ها، دوره‌های کارآموزی­ و برنامه‌­های آموزشی نقشی اساسی در این مورد ایفا می‌کنند. اوردلا[1] در...

بسیج ظرفیت سازمانی موجود

یک راهکار دیگر، جستجوی سازمان‌­های موجود برای تحقق نوآوری است. این امر می‌تواند از طریق نظرسنجی‌ها و جست‌و‌جوی ظرفیت‌­های موجود برای گسترش­ نوآوری در سازمان‌­های موجود صورت بگیرد. به‌عنوان نمونه مؤسسه ملی سلطنتی ویژه نابینایان(RNIB) را در نظر بگیرید. این مؤسسه هم‌اکنون سردمدار طرح «بینش 2020 بریتانیا» است که از طریق همکاری با سایر سازمان­ها موفق شد به پیشرفتی چشم­گیر در اثرگذاری...

اطمینان از کفایت زنجیره‌­ی عرضه برای تولید انبوه

یکی از مسائلی که در مقیاس‌بندی وجود دارد این است که چگونه می توان از منابع کافی ورودی‌های کلیدی اطمینان حاصل کرد که می‌تواند با پیشرفت‌های بالاتر زنجیره همگام شود. ایجاد یک توازن بهتر بین ظرفیت عرضه تجارت تولیدکنندگان با میزان تقاضا یکی از موضوعاتی است که امروزه توسط سازمان برچسب‌­گذاری تجاری(FLO) دنبال می‌شود. در برخی مناطق، عدم عرضه بومی، مانع فروش موادغذایی ارگانیک شده است....

مدل‌­های تطبیقی

مدل‌­های تطبیقی برای کاهش هزینه‌­ها و یا بهبود اثربخشی. یک مثال خوب در این زمینه کار انجمن پیشرفت‌­های اجتماعی[1](ASA که در بنگالی به معنی امید است) برای توسعه مدل جایگزین بانک گرامین[2] در اعتبار خرد در بنگلادش است. این انجمن راهنمای بسیار مفصلی با محوریت کاهش هزینه‌­ها، کاغذبازی‌­ها و تخلفات ساده و اجتناب از اعطای امتیازات خاص به وام­‌گیرندگان به منظور ضمانت وام­‌های اهدایی در...

برندهای عمومی

در توسعه برند یک سرمایه­‌گذاری، دو مدل وجود دارد. یکی برندهای خصوصی است که از مرکز به‌طور کامل کنترل می‌­شوند و در عوض متعهد به کنترل زنجیره‌­های عرضه و کلیه جنبه‌­های اجرایی مربوط به برند هستند. در مقابل برندهای عمومی که نمونه‌­ای از آن‌ها را در جنبش­‌های اجتماعی می‌­بینیم، سایر افراد و نهادها را به مشارکت در توسعه­‌ی سرمایه­‌گذاری و روش­‌های ارتباطی آن دعوت نموده و آن‌ها...