چالش قرن 21 این است که دریابیم چه عواملی کارایی دارند و آنها را اشاعه بخشیم. در واقع بیشتر ایدههای اجتماعی نه از طریق رشد یک سازمان بلکه از طریق تقلید و اقتباس گسترش یافتهاند. عرضه ایدهها و تقاضا برای آنها به صورت یکسان دستخوش تغییر میشود چرا که تعداد حوزههایی که در آنها راهحلهایی ساده و قابل اجرا و توزیع وجود داشته باشد بسیار کم است. در گسترش و انتشار نوآوریها...
صرف نظر از نوع خاص رشد، اشاعهی موفقیتآمیز یک نوآوری بستگی به عرضه و تقاضای موثر دارد: عرضهی موثر به رشد شواهد اشاره دارد و نشانگر اثرگذاری نوآوری است. تقاضای موثر یعنی تمایل افراد برای خرید نوآوری. هم عرضه و هم تقاضای نوآوری مورد نیاز است اما گاهی اثربخشی یک ایده اولویت دارد، این در حالی است که در سایر موارد ارجحیت با ایجاد تقاضا و ایجاد نیاز در مردم و سپس ترغیب افراد یا...