ارتقای نوآوری اجتماعی امروزه با اولویت تمرکز بر عرضه و چگونگی اشاعهی نوآوری در میان ارائهدهنگان خدمات از طریق کارشناسان، واسطهها و همکاری صورت میگیرد. طراحی خدمات باید از کاربر شروع شود و باید از دید کاربران به توسعه و اشاعه آن پرداخت چرا که در بسیاری از موارد کاربران همان تولیدکنندگان هستند. همچنین باید بین خدمات مرتبط با آن تقاضا در بازار(برای مثال تجارت عادلانه یا...
ارائه اطلاعات رایگان یا ارزان نیز میتواند وسیلهای برای تاثیرگذاری بر رفتار و تقاضای مصرفکننده باشد. برای مثال این مورد درباره سیگار کشیدن، برچسب مواد غذایی یا ارزیابی انرژی ارزان صدق...
گروه کاربران، مصرفکنندگان و شهروندان نقشی اساسی در میان نوآوران و اشاعهدهندگان دارند. برای مثال در حوزه سلامت، سرعت پذیرش داروهای جدید اغلب با قدرت گروههای بیمار همبستگی دارد. کاربران با پخش اطلاعات و لابی کردن به خصوص از مقامات دولتی تقاضای خدمات میکنند. آنها با برجسته کردن عملکرد منفی و نشان دادن گزینههای جایگزین به کسب و کار و بخش عمومی فشار میآورند تا...
ارتقا و بازاریابی خدمات و برنامههای نوآورانه برای جهتدهی به رفتار مشتریان. این روش شامل تحقیقات بازار، تقسیم بازار و کمپینهای هدفمند است. نمونههایی از این اقدامات عبارتند از کمپین «5 در یک روز»[1]، ارتقای خدمات ترک سیگار رایگان و کمپین جدید NHS به نام «برای زندگی تغییر کنید»[2] که فعالیتهای سالمی چون فوتبال، یوگا و شنا را ترویج میکند. [1] ‘5 a day’ [2]...
یکی از روشهای گسترش بازارهای اجتماعی استفاده از مارکها و برندهاست. این رویکرد، آگاهی از موضوع مورد تبلیغ را بالا برده و کیفیت و اعتماد عمومی نسبت به کالا یا خدمات را تقویت میکنند. برچسبهای «ارگانیک» و «تجارت منصفانه» نمونههایی از این مارکها و برندها هستند....
برای مثال قرعهکشی جایزه برای بازیافتکنندگان در کانبرا[1] در رویداد«محرکهای سالم» توسط موسسه مراقبتهای اولیه بیرمنگام[2] شرقی و شمالی ترویج شد و مورد حمایت مالی قرار گرفت. جوایز این رویداد بهعنوان پاداش انجام فعالیتهای سالم و با توافق پزشکان به افراد داده میشود و شامل کارتهای اعتباری تلفن همراه، کوپنهای مراقبت از کودک، پذیرش در باشگاههای بهداشتی و بلیطهای...
بهعنوان مثال مسابقهی «اتاق بازرگانی شیکاگولند» به دنبال روشهای مبتکرانه برای افزایش استفاده سالانه از ترانزیت تا سقف یک میلیارد در منطقه بوده است، یا پروژه «10:10» که امید میرود تا سال 2010 میزان انتشار کربن در انگلیس را 10 درصد کاهش دهد. این پروژه شامل بخشهای مختلفی چون مشاغل، دولت، مدارس و سازمانهایی در سراسر انگلستان است. هدف اینگونه اهداف اجتماعی این است که بر...