رشدمان

برای بقاء، رشد و غول شدن در دوران جدید

نوآوری

اشاعه تقاضا

روند اشاعه نوآوری

ارتقای نوآوری اجتماعی امروزه با اولویت تمرکز بر عرضه و چگونگی اشاعه‌­ی نوآوری در میان ارائه­‌دهنگان خدمات از طریق کارشناسان، واسطه‌­ها و همکاری صورت می‌گیرد. طراحی خدمات باید از کاربر شروع شود و باید از دید کاربران به توسعه و اشاعه آن پرداخت چرا که در بسیاری از موارد کاربران همان تولیدکنندگان هستند. همچنین باید بین خدمات مرتبط با آن تقاضا در بازار(برای مثال تجارت عادلانه یا...

اطلاعات برای مصرف­‌کنندگان

ارائه اطلاعات رایگان یا ارزان نیز می‌تواند وسیله‌­ای برای تاثیرگذاری بر رفتار و تقاضای مصرف­‌کننده باشد. برای مثال این مورد درباره سیگار کشیدن، برچسب مواد غذایی یا ارزیابی انرژی ارزان صدق...

گروه‌­های کاربران و کمپین‌­هایشان

گروه­ کاربران، مصرف‌­کنندگان و شهروندان نقشی اساسی در میان نوآوران و اشاعه­‌دهندگان دارند. برای مثال در حوزه سلامت، سرعت پذیرش داروهای جدید اغلب با قدرت­ گروه­‌های بیمار همبستگی دارد. کاربران با پخش اطلاعات و لابی کردن به خصوص از مقامات دولتی تقاضای خدمات می­‌کنند. آن‌ها با برجسته کردن عملکرد منفی و نشان دادن گزینه‌­های جایگزین به کسب و کار و بخش عمومی فشار می‌­آورند تا...

ارتقا و بازاریابی خدمات و برنامه‌­های نوآورانه

ارتقا و بازاریابی خدمات و برنامه­‌های نوآورانه برای جهت‌دهی به رفتار مشتریان. این روش شامل تحقیقات بازار، تقسیم بازار و کمپین‌های هدفمند است. نمونه­‌هایی از این اقدامات عبارتند از کمپین «5 در یک روز»[1]، ارتقای خدمات ترک سیگار رایگان و کمپین جدید NHS به نام «برای زندگی تغییر کنید»[2] که فعالیت­های سالمی چون فوتبال، یوگا و شنا را ترویج می­‌کند. [1] ‘5 a day’ [2]...

برندها و مارک‌­ها

یکی از روش‌های گسترش بازارهای اجتماعی استفاده از مارک‌­ها و برندهاست. این رویکرد، آگاهی از موضوع مورد تبلیغ را بالا برده و کیفیت و اعتماد عمومی نسبت به کالا یا خدمات را تقویت می‌کنند. برچسب‌­های «ارگانیک» و «تجارت منصفانه» نمونه‌هایی از این مارک‌ها و برندها هستند....

کمک­‌هزینه­‌های مالی یا سایر مطالبات

برای مثال قرعه­‌کشی جایزه برای بازیافت‌­کنندگان در کانبرا[1] در رویداد«محرک­‌های سالم» توسط موسسه مراقبت‌های اولیه بیرمنگام[2] شرقی و شمالی ترویج شد و مورد حمایت مالی قرار گرفت. جوایز این رویداد به‌عنوان پاداش انجام فعالیت­‌های سالم و با توافق پزشکان به افراد داده می‌شود و شامل کارت­‌های اعتباری تلفن همراه، کوپن‌­های مراقبت از کودک، پذیرش در باشگاه­‌ها­ی بهداشتی و بلیط­‌های...

اهداف اجتماعی

به‌عنوان مثال مسابقه‌­ی «اتاق بازرگانی شیکاگولند» به دنبال روش‌های مبتکرانه برای افزایش استفاده سالانه از ترانزیت تا سقف یک میلیارد در منطقه بوده است، یا پروژه «10:10» که امید می‌رود تا سال 2010 میزان انتشار کربن در انگلیس را 10 درصد کاهش دهد. این پروژه­ شامل بخش‌­های مختلفی چون مشاغل، دولت، مدارس و سازمان­‌هایی در سراسر انگلستان است. هدف این‌گونه اهداف اجتماعی این است که بر...