الگوها و استراتژیهای تجاری باید به طرحهای کسب و کار بدل شوند. گرچه بسیار نادر است که سرمایهگذاری اجتماعی اجرای سرراست و مستقیم یک دستور کار باشد(چرا که روند سرمایهگذاریهای اجتماعی بیشتر به کشف و آشکارسازی شباهت دارد)؛ اما طرحها به مشخص شدن تکالیف، نقاط عطف و ترکیببندیِ موردنظر در ـ مثلاً سرمایهگذاری بر روی مردم، تجهیزات و رشد بازار کمک میکنند. طرحهای کسب و کار نمیتوانند آینده را طراحی کنند اما تعدادی از آنها از در واقعیت کارآمد ظاهر شده و یک بازنمایی از سلسله عملیات و صلاحیت افراد پیشبرنده سرمایهگذاری ارائه میدهند.
The Open Book of Social Innovation
https://www.nesta.org.uk/report/the-open-book-of-social-innovation/